مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: علما و مراجع آثاری را از خود به جای می‌گذارند تا نام آن‌ها در بین مردم زنده باشد و از این رو شاهدیم که علما و مراجع یک سوم واقفان استان قم را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری امروز هشتم دی ماه در نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اصحاب رسانه گفت: برپایی خیمه‌های معرفت یکی از برنامه‌های ما در طول هفته وقف است که در امامزادگان بزرگ و شاخص، روحانیون مستقر شده و خیمه‌های مشاوره، کودک و پاسخ به مسائل شرعی را دائر خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: پرده‌برداری از ضریح امامزاده زید(ع) که از نوادگان امام سجاد(ع) است از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان قم هستند و مسئولان اوقاف در هفته وقف در نماز جمعه این هفته در بخش‌های استان حضور یافته و ابعاد وقف را به مردم معرفی خواهند کرد.

شیری بیان کرد: دو نمایشگاه بزرگ در صحن جوادالائمه حرم مطهر شامل معرفی فعالیت‌های اوقاف و نمایشگاه ویژه‌ای در گلزار شیخان با عنوان واقفان عالم و روحانی برگزار خواهد شد و 50 نفر از علمای بزرگ در این گلزار مدفون هستند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: اولین گروه از واقفان روحانیون بوده‌ و کسانی بوده‌اند که به آیات الهی در مورد وقف عمل کرده‌اند و در قم یک سوم واقفان شامل علما، روحانیون و مراجع عظام بوده‌اند که این امر نشان از تیزبینی و نگاه دقیق و عالمانه آنان است.

وی ادامه داد: در طول هفته وقف شاهد اجرای قرائت زیارت رسول اکرم(ص) در تمامی بقاع هستیم و سنتی است که چند سالی است به راه افتاده است و اگر بتوانیم فرهنگی در بین مومنین رایج کنیم قدم بزرگی است که زیارت در کشور جا افتاده شود تا بسیاری از مشکلات مردم مرتفع شود.

وی بیان کرد: نشست هم‌اندیشی وقف و رسانه با حضور مدیران خبرگزاری‌ها و سرپرستان روزنامه‌های سراسری را روز 15 دی ماه برگزار خواهیم کرد.

شیری افزود: در هفته وقف با حضور مومنین، معتمدین محل و خانواده شهدا و ایثارگران آیین غبارروبی امامزادگان برگزار خواهد شد و این کار ثواب بسیار زیادی دارد که مورد تاکید پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.

وی به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در هفته وقف اشاره کرده و گفت: تشکیل جلسات قرآنی تاثیر بسیاری بر زندگان و مردگان داشته و بر مکان نیز تاثیرگذار است و تشکیل جلسه تلاوت قرآن کریم از برکات بسیاری برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم هم چنین برگزاری نشست مشترک با مراجع عظام تقلید، نشست مشترک با مدیران حوزه‌های علمیه و امامان جماعت و جمعه، نشست با خیرین، نمایندگان اصناف و برگزاری همایشی با عنوان همایش تجلیل از واقفین، خیرین و متولیان امامزادگان را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد.

به گفته وی، نهم دی ماه به عنوان روز وقف، قرآن، ولایت و بصیرت دینی، دهم دی ماه به عنوان روز وقف، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار(ع)، 11 دی ماه به عنوان روز وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی، 12 دی ماه به عنوان وقف، تجلی مودت اهل‌ بیت (ع) با تکریم امامزادگان، 13 دی ماه به عنوان روز وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای جامعه، 14 دی ماه به عنوان به عنوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و 15 دی ماه به عنوان روز وقف، حماسه اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری موقوفات نامگذاری شده است./س

برچسب ها: قم ، مراجع ، علما ، واقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.