معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان تهران گفت: راه اندازی و اجرای سیستم صدور شناسنامه تحت وب زمینه تسهیل در ارائه خدمات بخش ثبت احوال را جهت دریافت خدمات سجلی در کشور فراهم کرده است.

ˈمحمد هنرمندˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان ثبت احوال کشور و همچنین استان تهران اظهارکرد: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان ثبت احوال کشور، عکس برداری از 122 میلیون سند سجلی مردم ایران است که در 600 اداره ثبت احوال کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: این اقدام در ارائه داده های آماری و کسب اطلاعات به موقع نقش بسزایی داشته و همچنین در اجرای سیستم صدور شناسنامه تحت وب موثر است.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان تهران همچنین به اجرای سیستم صدور شناسنامه تحت وب در ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این سیستم، هر فردی که برای صدور شناسنامه المثنی و یا تعویض در هر نقطه از کشور به ثبت احوال مراجعه کند می تواند از خدمات این نهاد بهره مند شود و نیازی به حضور در محل صدور دریافت شناسنامه اولیه نیست.

هنرمند با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی از جمله ازدواج، طلاق، تولد و فوت، خاطرنشان کرد: امروزه اطلاعات اولیه و دقیق از جمعیت و کسب داده های آماری درست می تواند زمینه توسعه کشور در تمامی عرصه ها را فراهم کند و شهروندان با اعلام زمان فوت ظرف مدت 10 روز و تولد ظرف مدت 15 روز به ثبت احوال، می توانند در این راستا سهیم بود.

وی با بیان اینکه برای ثبت ولادت نقش شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان ها، خانه های بهداشت در روستاها و مناطق محروم و ... موثر است، بیان کرد: یکی از مسائلی که از سوی برخی نهادهای بهداشت و درمان صورت می گیرد، تاخیر در صدور گواهی ولادت همزمان با روز تولد است که همین امر موجب گذشتن از ثبت به موقع ولادت در زمان مشخص می شود.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال استان تهران در خصوص ثبت فوت نیز گفت: عمده شهرها و استان ها دارای گورستان های متمرکز می باشند و این مهم برای ثبت وفات متوفی مشکلاتی را ایجاد نمی کند ولی روستاها و مکان های محروم به دلیل نبود گورستان متمرکز و یا دفن در کنار امامزاده ها و مکان های متبرکه، نیازمند تعامل بخشداریها، دهیاری ها و متولیان امامزاده ها است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.