اگر مکالمه با روحانی نبود اوباما 2013 را با شکست کامل تمام می‌کرد،فضای رسانه ای برای ارائه گزارشی 100 روزه،لغو سخنراني سعيد جليلي در بجنورد،بازداشت حامی «احمد الاسیر»و ...از جمله خبر ویژه برخی روزنامه های دوشنبه هستند که اینجا میخوانید.


*کیهان


اگر مکالمه با روحانی نبود اوباما 2013 را با شکست کامل تمام می‌کرد

دویچه وله در گزارشی نوشت: سال 2013 برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با دشواری‌های زیادی همراه بود. اجرای بسیاری از برنامه‌ها و قول‌های انتخاباتی او با شکست روبرو شد و محبوبیت چشمگیرش نزد شهروندان آمریکایی به گونه‌ای بارز رنگ باخت.دویچه وله می‌افزاید: هنگامی که باراک اوباما، برای دومین بار با اکثریت آرا به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزیده شد، به هواداران خود نوید داد: «روزهای بهتری در انتظار آمریکا است.» اما کارنامه وی چندان درخشان نیست. هنوز چندی از انتخاب دوباره اوباما نگذشته بود که او ناگزیر نخستین شکست خود را، هنگام تصویب قانون «ممنوعیت حمل سلاح» تجربه کرد. وی پس از حمله فاجعه‌بار به دبستان سندی‌هوک در نیوتاون و کشته شدن شمار زیادی از دانش‌آموزان این مدرسه، لایحه‌ای با سه پیشنهاد مشخص برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا ارائه داد که هر سه ناکام ماندند.

رسوایی جاسوسی مسئله دیگری است که دویچه وله به عنوان دشواری بزرگ اوباما مورد بررسی قرار داده و می‌نویسد: مدتی بعد رسوایی فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا که از سوی ادوارد اسنودن برملا شد، وجهه اوباما را در خارج از کشور نیز خدشه‌دار ساخت. ادوارد اسنودن، کارشناس کامپیوتر است که به صورت قراردادی برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد. او در ماه مه سال 2013 (خرداد ماه) با 30 هزار سند محرمانه این سازمان، به هنگ‌کنگ گریخت. براساس این اسناد آشکار شد که آژانس امنیت ملی آمریکا، سال‌ها تلفن‌های همراه و وسایل ارتباط جمعی میلیون‌ها آمریکایی و اروپایی را شنود می‌کرده است. نام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز در فهرست شنود این آژانس ثبت شده است.

رسانه آلمانی بدون اشاره به عقب‌نشینی بزرگ اوباما از تهدید حمله نظامی به سوریه- که پس از عقب‌نشینی دولت انگلیس و احتمال مخالفت کنگره صورت گرفت- «درباره موفقیت‌های اندک» اوباما نوشت: به نظر کارشناسان، ‌سالی که گذشت برای رئیس جمهور آمریکا خالی از موفقیت هم نبوده است. یکی از اقدامات مثبت وی در سال 2013، گفت‌وگوی تلفنی 15 دقیقه‌ای او با رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در ماه سپتامبر بوده است که از سرگیری مذاکرات بین‌المللی بر سر پرونده هسته‌ای ایران را به همراه داشته است. کارشناسان همچنین، فشردن دست رائول کاسترو، رهبر کوبا در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا را نیز در همین راستا ارزیابی می‌کنند. مخالفان باراک اوباما می‌گویند که وی «سخنران ماهری است، ولی توانایی به کرسی نشاندن حرف خود را ندارد.»

بازی افراطیون با مهره ناطق برای مدیریت عارف؟!


پشت پرده حمایت محمدرضا خاتمی از ناطق‌نوری احتمالاً در فشار به محمدرضا عارف نهفته است.نشریه پنجره با انتشار این تحلیل به اظهارات محمدرضا خاتمی در مصاحبه با ایلنا پرداخت که گفته بود «اصلاح‌طلبان حضور آقای ناطق‌نوری را در هر موقعیت و عرصه‌ای که حضور یابند بسیار مؤثر و مغتنم می‌دانند و فعالیت در هر حوزه‌ای که ایشان برای تلاش و فعالیت اراده کنند ما از آن استقبال خواهیم کرد.»عضو حزب منحله مشارکت گفته است: اصلاح‌طلبان در دو یا سه ماه اخیر جلسه‌ای درباره انتخابات مجلس آینده نداشته‌اند تا بحثی درباره سرلیست یا دیگر مباحث داشته باشند. اما این دلیل آن نیست که منکر شویم اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر با آقای ناطق‌نوری دوستی داشته‌اند و مواضعشان بسیار به هم نزدیک است. کسی نیست که از این امر که آقای ناطق‌نوری برای خروج کشور از بحران در عرصه حضور یابند استقبال نکند. با این وصف حتی اگر آقای ناطق در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت می‌کردند اصلاح‌طلبان با حفظ مواضع خود از ایشان حمایت می‌کردند. مواضع و ارتباط‌هایی که میان اصلاح‌طلبان و آقای ناطق‌ وجود داشته و همچنین سابقه یکساله اخیر باعث شده که ما از حضور آقای ناطق استقبال کنیم.

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بنا دارند با تداوم ائتلاف با اعتدال‌گرایان یا همان حامیان و نزدیکان حسن روحانی وارد انتخابات مجلس دهم شوند تا همانطور که سعید حجاریان گفته با چهره‌های یقه سفید کرسی‌هایی از پارلمان را به دست آورند.به گزارش پنجره، در همین حال علی‌اکبر ناطق‌نوری اگر چه سکوت پیشه کرده اما برخی خبرها حکایت از این دارد که از او دعوت‌هایی برای حضور در انتخابات مجلس دهم صورت گرفته و طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان و شخصیت‌هایی مانند اکبر هاشمی‌رفسنجانی ترجیح می‌دهند تا ناطق‌نوری سرلیست فهرست ائتلافی باشد. این مسئله آنجا اهمیت می‌یابد که فعالیت‌های محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات مجلس دهم هم شدت یافته است. گویا این بار ناطق‌نوری مانعی در راه سرلیست شدن عارف خواهد شد. حال‌ آنکه او در انتخابات ریاست جمهوری نیز به درخواست سیدمحمد خاتمی و به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرد.

اوباما هم مزد می‌گیرد هم انعام!

مدیر شبکه ماهواره‌ای تعطیل شده هما از دوستان اصلاح‌طلب خود خواست سیاست‌ورزی را از دولت و کنگره آمریکا یاد بگیرند.داریوش سجادی همکار سابق نشریات زنجیره‌ای و مشاور کروبی در وبلاگ خود نوشت: تهدید استفاده از حق وتو توسط اوباما به منظور ممانعت کنگره از تصویب تحریم جدید علیه ایران هنرمندی و سیاست‌ورزی اوباما را نشان داد که از این طریق توانسته تهدید کنگره را مبدل به بازی تبدیل مخالفت به امتیاز کند و بنوعی از «آب کره گرفته» و اینک توپ را در زمین ایران انداخت تا حال با غرور و منت بطرف ایرانی آن را بفروشد که؛ من برای شما مجبور شده‌ام بامخالفان در داخل بجنگم و اکنون نوبت امتیاز دادن شماست!

وی ادامه می‌دهد: آقایان در داخل یاد بگیرند که تا هر گونه صدای نقد و نظر مخالف و اعتراضی بلند می‌شود از طریق پناه گرفتن در استراتژی «ننه من غریبم»!!! و «همسایه‌ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم»!!! گله می‌کنند که اکنون نباید اعتراضی کرد و باید همه با یک صدا پشت سر مذاکره کنندگان اتمی یکدست از ایشان حمایت کنند! خیر شما هم می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید بر موج و برآیند نظرات مختلف و بلکه معترض در داخل نشسته و آنها را مبدل به اهرم فشار بر طرف مقابل جهت کسب امتیاز نمایید. درست است که مذاکره، بیانیه خواندن نیست در عین حال فن تبدیل «تهدید» به «فرصت» از طریق ذکاوت و فرصت سنجی است.شایان ذکر است جریان آلوده سازش به همراه برخی مسئولان بدفهم از چند ماه پیش تحرکات گسترده‌ای را آغاز کردند تا هر نوع صدای انتقاد درباره حواشی سفر نیویورک و سپس مذاکرات ژنو را تخطئه و خاموش کنند. این طیف حتی نصب بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» که بی‌صداقتی و خدعه‌گری دولت آمریکا را نشان می‌داد و پشتوانه هیئت مذاکره کننده ایرانی بود را برنتابیدند و خواستار جمع‌آوری تابلوها شدند.

*خراسان


دستور ويژه براي حقوق و مزاياي يک سفير مرحوم

بر اساس ابلاغيه اي که طي روزهاي اخير از سوي يکي از مسئولان ارشد اجرايي به وزارتخانه هاي خارجه و کار ارسال شده مقرر شده است هر چه سريعتر نسبت به پرداخت تمامي مبالغ مورد نياز براي صدور مجوز بازنشستگي و پرداخت حقوق و مزاياي مربوطه براي يکي از سفراي سابق کشورمان در آفريقا که چندي پيش فوت کرده اقدام شود.

*جام جم

فضای رسانه ای برای ارائه گزارشی 100 روزه

روابط عمومی رسانه ملی در گزارشی اعلام کرد: صداوسیما بیش از 2300 دقیقه زمان برای ارائه گزارش صدروزه به دولت یازدهم اختصاص داد. دولت یازدهم در ارائه گزارش صد روزه خود توانست در 88 برنامه سیاسی ـ‌ اقتصادی، 2317 دقیقه با مردم گفت‌وگو کند. براساس این گزارش، این برنامه‎ها که عمده آنها بخش‌های گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو و «دو نیم ساعت» «شبکه خبر»، «نگاه روز»، «اقتصاد روز» و «موج روز» رادیو ایران است با اختصاص آنتن زنده و گزارش‌های ویژه، عملکرد دولت در روزهای اولیه تشکیل یازدهمین کابینه را برای مردم تشریح کردند.

« نگاه یک» از شبکه یک و «هفت روز» از شبکه سه هم در رتبه‌های بعدی با دعوت از دولتمردان، دولت را در ارائه گزارش صد روزه یاری کرده‌اند. همچنین واحد مرکزی خبر در یک مستند 11 دقیقه‌ای و باشگاه خبرنگاران جوان در ده گزارش چهار دقیقه‌ای، فضایی را برای تشریح عملکرد صد روزه رئیس‌جمهور و دولت یازدهم ایجاد کرده‌اند. در این میان بخش گفت‌وگوی ویژه خبری با اختصاص 15 برنامه و 687 دقیقه زمان، بیشترین فرصت و فضای ارائه گزارش را برای دولت یازدهم ایجاد کرده است که این امر با حضور وزیران دولت در استودیو میسر شد.

وزیران و معاونان آنها در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، علاوه بر تشریح عملکرد دولت در صد روز ابتدایی تشکیل کابینه یازدهم، به سوالات مخاطبان در این باره نیز پاسخ دادند.در این گزارش‌ها تلاش شده بود وزیرانی که وزارتخانه‌هایشان بیشتر درگیر مسائل روز مردم هستند حضور یابند و به همین علت وزیران اقتصاد، نفت، بهداشت، نفت و معاونان آنها بیشترین حضور را در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داشتند.

علاوه بر پخش زنده گزارش صد روزه دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری و گفت‌وگوی ایشان با مجریان صدا و سیما از شبکه یک سیما، رادیو ایران نیز این گفت‌وگو را برای مخاطبانش پخش کرد. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی همچنین در میزگردهای تخصصی و با دعوت از کارشناسان به استودیوهای خود، ابعاد این گزارش و عملکرد دولت را بررسی کردند.رئیس‌جمهور در دیدارش با رئیس و معاونان رسانه ملی با ایشان در روز شنبه هفتم دی ماه از زحمات رسانه ملی در این زمینه قدردانی کرده است.

محمد هاشمی‌: تشریفات مجمع ضعیف عمل کرد

مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره بی‌احترامی رئیس هیات پارلمانی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: بی‌احترامی به آن معنا نبوده و تشریفات مجمع تشخیص ضعیف عمل کرده است.

به گزارش تسنیم، محمد هاشمی، در حاشیه مراسم ختم پدر رئیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران افزود: معمول این است که وقتی شخصیتی می‌آید تشریفات به حاضران اعلام می‌کند شخصیت آمده و بلند شوید، اما در آن جلسه اعلام نشد و آن افراد بلند نشدند. محمد هاشمی‌ با بیان این‌که آن افراد رسوم ما را نمی‌دانستند و همچنان نشسته بودند، تصریح کرد: هر جایی رسمی دارد و تشریفات باید این مساله را به آنها اعلام می‌کرد.

افراد خاکستری

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این‌که دغدغه رهبری، حفظ محتوای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آقای احمدی‌نژاد در دو سال آخر ریاست جمهوری خود برای کسب رای در انتخابات 92 به دنبال افراد خاکستری رفت و این موضوعی است که محتوای انقلاب را به‌خطر می‌اندازد.

به گزارش فارس، وی که در مشهد صحبت می‌کرد یادآور شد: ‌یکی از ابزار پیاده کردن شریعت ایجاد حکومت است، اما از نگاه دین، قدرت هدف نیست؛ بلکه وسیله است.وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تعهد درونی و قدرت نرم‌افزاری توانست جوانان را جلب و جذب خود کند.

*ایران

تشريفات ضعيف عمل کرد

خبر اول اين كه محمد هاشمي رئيس دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه رفتار رئيس هيأت پارلماني اروپا در ديدار با هاشمي رفسنجاني مصداق بي‌احترامي نبود، اين موضوع را ناشي از ضعف عملکرد بخش تشريفات دانست. هاشمي در حاشيه مراسم ترحيم پدر رئيس دانشگاه آزاد در پاسخ به سؤال فارس اظهار داشت: عملکرد هيأت پارلماني اروپا در مقابل آيت‌الله هاشمي بي‌احترامي نبود. وي متذکر شد: معمولاً وقتي شخصيتي براي ديدار به مجمع وارد مي‌شود، اعضاي دفتر به هيأت اعلام مي‌کنند که بلند شوند که اعلام نکرده بودند و آن‌ها هم با عرف ما آشنا نبودند.

لغو سخنراني سعيد جليلي در بجنورد

خبر ديگر اين كه پس از آن‌كه سخنراني صادق زيبا كلام با پيامك‌هاي تهديد‌آميز، آتش زدن بنرها و تجمع عده‌اي در برابر فرمانداري شهرضا لغو شد، خبر رسيد كه سخنراني سعيد جليلي در بجنورد هم لغو شده است. البته لغو سخنراني جليلي علتي كاملاً متفاوت داشته است زيرا با اين‌كه بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد بجنورد عليه لغو اين سخنراني بيانيه صادر كرده اما حجت‌الاسلام سالاري رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي با اشاره به انتقادات مطرح شده در اين زمينه گفته: لغو اين سخنراني به دليل ناهماهنگي دانشجويان برگزاركننده اين مراسم بود.

دامـاد احمدي‌نژاد از سمتش عـزل شد

شنيديم كه داماد 33 ساله محمود احمدي‌نژاد كه تنها 2 سال پس از فارغ‌التحصيلي از رشته پزشكي عمومي به رياست بيمارستان فيروزآبادي تهران رسيده بود، بركنار شد. به گزارش مهر، مهدي خورشيدي 3 ماه پس از پايان دوره رياست جمهوري پدر همسرش، جاي خود را به دكتر جليلي فر داد. خورشيدي پيش از منصوب شدن به رياست بيمارستان فيروز آبادي در دي‌ماه سال 90 نيز مدتي حكم رياست سازمان استاندارد را از دولت دريافت كرده بود.

پرونده بابك زنجاني در دادسرا مفتوح است


با خبر شديم كه دادستان عمومي و انقلاب تهران از مفتوح بودن پرونده بابك زنجاني در دادسرا خبر داد. به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه حضور در اداره كل پليس آگاهي تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه آيا ممنوع‌الخروج شدن بابك زنجاني صحت دارد يا خير؟ گفت: پرونده وي در دادسرا مفتوح است.

عصبانیت كوچك‌زاده

دست آخر اين كه مهدي كوچك‌زاده عضو جبهه پايداري روز گذشته بعد از اعلام رأي نمايندگان مبني بر قانع نشدن از توضيحات وزير علوم به همراه نبويان ديگر نماينده تهران با فرجي دانا وزير علوم به گفت‌وگو پرداختند كه البته لحن اين گپ و گفت حالت عادي نداشت. قبل از پايان جلسه علني برخي رسانه‌ها خبر اين گپ و گفت را با عنوان درگيري لفظي ميان كوچک‌زاده و وزير علوم مخابره كرده بودند كه همين موضوع موجب شد خبرنگاران يك بار ديگر شاهد عصبانيت كوچك‌زاده باشند. كوچك‌زاده مشخصاً در پاسخ به سؤال خبرنگار ايران در اين باره برخي خبرنگاران را مورد خطاب قرار داد و الفاظ نامناسبي خطاب به آن‌ها به كار برد.

*جمهوری اسلامی


* گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه تصويري را در صفحه توئيتر خود منتشر كردند كه نشان مي‌دهد اعضاي گروه "داعش" (دولت اسلامي عراق و شام) در حال فوتبال‌بازي كردن با سرهاي بريده شده چند نفر از شيعيان سوري هستند. گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه و در صدر آن‌ها "داعش" و "جبهه النصره" در چند ماه اخير به حدي رفتارهاي غيرانساني با اقليت‌هاي مذهبي و قومي داشته‌اند كه حتي آمريكا و غرب هم آن‌ها را در ليست گروه‌هاي تروريستي خود قرار داده‌اند. البته همين گروه‌ها در طول حدود 3 سال گذشته، با كمك‌هاي سخاوتمندانه غرب و كشورهائي چون عربستان و قطر تا اين حد قدرت گرفته‌اند.

* دكتر علي مطهري، به خاطر گفتن مطالبي در نقد حوادث سال 88 در جمع دانشجويان در شيراز، مورد اعتراض تعدادي از آنان قرار گرفت. وي گفت: "در بعضي مسائل، خط قرمزهاي مصنوعي وجود دارد، بنده در شوراي نظارت بر مطبوعات عضو هستم؛ گاهي تنگ‌نظري‌ها و سخت‌گيري‌هايي بوده و هنوز هم هست؛ بارها در مقابل آن ايستاده‌ايم. گاهي حتي جلوي حرف‌زدن درباره گذشته انقلاب و بعضي شخصيت‌ها گرفته مي‌شود، به طوري كه خيلي از حوادث را ناديده مي‌گيرند و تاريخ را جور ديگري بازگو مي‌كنند". هنگامي كه دكتر علي مطهري در پاسخ سؤال يكي از دانشجويان گفت در راه‌پيمائي‌هاي سال 88 عده‌اي از منافقين، سلطنت‌طلب‌ها و اراذل و اوباش اقدام به كارهاي خلاف كردند نه مردم معترض، با شعار "مرگ بر ضد ولايت فقيه" مواجه شد.

*قدس

نکته جالب یک نماینده!

ایسنا: محمدرضا تابش نماینده مجلس با اشاره به پرونده فساد اقتصادی در ترکیه، گفت: سر اصلی قضیه در ایران است، اما هیچ مقام رسمی و مسؤولی در داخل کشور به این موضوع واکنش نشان نداده است.

بازداشت حامی «احمد الاسیر» 

ایرنا: اداره اطلاعات ارتش لبنان در جنوب این کشور اعلام کرد: «مصطفی.ح» یکی از هواداران «احمد الاسیر» شیخ تکفیری که مشکوک به ارتباط با عاملان انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت است، بازداشت شد.

واکنش همسایه‌ پایتخت به طرح انتقال 

فرارو: احمد غلامی مدیر شهر جدید هشتگرد در واکنش به موضوع انتقال‌پایتخت به این شهر گفت: نوع برخورد مسؤولان با مشکلات زیست‌محیطی شهر تهران اشتباه است و برای رفع مسایلی همچون آلودگی‌هوا، ترافیک و تراکم‌جمعیتی، نباید مسیر اشتباه انتقال‌پایتخت انتخاب شود.

مسابقه زیباترین شتر در ابوظبی!

واحد مرکزی خبر: مسابقه زیباترین شتر در شهر ابوظبی واقع در امارات برگزار شد. در این مسابقه عجیب به برنده این مسابقه حدود یک میلیون یورو جایزه داده شد.

کمک سازمان ملل به منافقین

ایسنا: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان‌ملل که تاکنون موفق به خارج کردن 311 تن از اعضای گروهک منافقین از عراق شده بود، با اعلام بررسی پرونده 1400 تن دیگر، پذیرش این افراد از سوی کشورهای دیگر را خواستار شد.

تخلفات دیگر هیأت اروپایی

ندای انقلاب: پس از اقدام ضد امنیتی هیأت اروپایی در دیدار با دو محکوم امنیتی در سفارت یونان، اخبار جدید از نشست مخفیانه این هیأت اروپایی با گروهی از ضدانقلاب غرب کشور در تهران حکایت دارد.

هشدار شیخ طادی به مجلس

جهان: پرویز شیخ طادی کارگردان سینما و سازنده آثاری چون «سینه سرخ»، «شکارچی شنبه» و «روزهای زندگی» با انتشار نامه‌ای خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نگرانی عمیق خود را در ارتباط با وضعیت کنونی فرهنگ و هنر در کشور ابراز کرد.

راه اندازی بانک اطلاعاتی شیعه 

فارس: اسحاق صلاحی- رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران- گفت: بزودی بانک اطلاعاتی شیعه که منبعی درباره شیعیان است، در سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران راه‌اندازی می‌شود.

هیأت پارلمانی بی‌احترامی نکرد

فارس: رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رفتار رئیس هیأت پارلمانی اروپایی در دیدار با هاشمی رفسنجانی مصداق بی‌احترامی نبود، در عین حال این موضوع را ناشی از ضعف عملکرد بخش تشریفات دانست. وی گفت: معمولا ًوقتی شخصیتی برای دیدار به مجمع وارد می شود، دفتر به هیأت اعلام می کند بلند شوند که اعلام نکرده بود و آنها هم با عرف ما آشنا نبودند.

انتقاد نماینده کویتی از آل‌سعود

العالم: عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان کویت، ضمن انتقاد از روش سرکوبگرانه حکومت های عربستان سعودی و بحرین، این دو کشور را مانع اتحاد دنیای عرب دانست و خواهان حاکمیت دموکراسی و قانون در این کشورها شد.

محاصره مفتی لبنان در مسجد 

فارس: هواداران جریان «المستقبل» روز گذشته با تجمع برابر مسجد «قاشقچی» مانع از خروج شیخ «محمد رشید قبانی» مفتی لبنانی شدند. رشید قبانی، مفتی لبنان برای حضور در تشییع پیکر «محمد شعار» یکی از کشته شدگان انفجار اخیر بیروت به مسجد قاشقچی رفته بود که با اعتراض شدید هواداران جریان المستقبل روبه رو شد.

«بیوه سیاه» عامل انفجار انتحاری روسیه 

قدس آنلاین: مقامهای روس خبردادند «اوسکانا اصلانووا» 26 ساله عامل حمله انتحاری روز گذشته در یک ایستگاه راه‌آهن در استان ««ولگاگراد» بوده است. «اوسکانا اصلانوف» اهل منطقه داغستان بوده است. وی همسر یکی از سران کشته‌شده گروه‌های تبهکار و به «بیوه سیاه» معروف بوده است.

اعتراض آمریکایی‌ها به تعطیلات اوباما

فارس: در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا به همراه خانواده‌اش در ویلای مجللی در «هاوایی» تعطیلات دو هفته‌ای‌اش را سپری می‌کند، گروهی از معترضان مقابل محل اقامتش تظاهرات برپا کردند.










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار