معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: این ارگان متولی تأمین آب صنعتی، کشاورزی و شرب است اما، در زمان تنگنا و بحران اولین اولویت آب شرب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، سیدجلال شاهرخ در جلسه بررسي وضعيت بحران و کم‌آبی شهرستان ساوه با اشاره به پایین آمدن سطح آب سد الغدیر، افزود: در صورت سرریز آب از این سد نیز فقط دو مترمکعب زه آب داریم.

وی با اشاره به حق برداشت آب توسط مجتمع شیلات امام خمینی(ره) که در تولید ماهیان خاویاری فعال است و بیش از سایر آبزیان به آب نیاز دارد، اضافه کرد: فعالیت این مجتمع منجر به صادرات و ارزآوری می‌شود اما، با توجه به برداشت آبفای ساوه از زه آب و همچنین حجم پایین سد که به یک دهم حجم سال 74 رسیده، باید بررسی لازم صورت گیرد تا لطمه‌ای به تأمین آب شرب وارد نشود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه نیز در این جلسه گفت: در صورت وجود امکان برداشت آب از کانال، دیگر نیازی به برداشت آب از زه آب نیست.

ابوالفضل شهباز با اشاره به اینکه در زمان بحران از چاه‌های شهرداری استفاده می‌کردیم، ادامه داد: شرکت آبفای ساوه با احتساب سه حلقه چاه کشاورزی که با دو حلقه آن مشکل داریم، 590 لیتر ظرفیت تولید دارد، اما نیاز آبی شهر 850 لیتر است.

وی با بیان اینکه ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها و قطع انشعابات غیرمجاز در این قسمت کمک بزرگی به تأمین آب کرد، افزود: با درنظر گرفتن حاشیه‌نشین‌ها که ساماندهی مابقی آنها در دست اقدام است، میزان تولید آب افزایش نداشته است.

شهباز،‌تولید آب توسط تصفیه‌خانه فاضلاب را در ابتدای کار، خوش‌بینانه 70 لیتر پیش‌بینی کرد و گفت: امیدواریم با رفع مشکل چاه‌های استیجاری که در مجموع دو حلقه و با آبدهی بیش از 50 لیتر است و همچنین آب سد بتوانیم کمبود آب را جبران کنیم./س
/
برچسب ها: دوران ، تنگنا ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.