عضو مجلس خبرگان رهبری، کوچک‌ترین حرکت در راستای تضعیف ولایت فقیه را خیانت به اسلام و تیشه زدن به ریشه دین دانست و گفت: لازم است کسانی را هم که غافل هستند بیدار کنیم تا با حقایق آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی دیشب در همایش حماسه 9 دی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد ایام‌الله را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یوم‌الله یعنی روزهایی که مربوط به خداوند بوده و یادآوری آنها در حقیقت یادآوری خدا محسوب می‌شود.

حماسه 9 دی در تاریخ ما کم نظیر است

وی افزود: به یاد آوردن ایام‌الله موجب عبرت‌آموزی شده و در تاریخ ما روزی به عظمت 9 دی کمتر دیده می‌شود؛ روز ورود امام راحل به کشور پس از سال‌ها تبعید روز بزرگی بود و قابل توصیف نیست ولی 9 دی مسئله دیگری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روزهای مهم دیگری هم در تاریخ انقلاب اسلامی وجود دارد، عنوان داشت: با این حال 9 دی ویژگی‌هایی دارد که در سایر روزها نبوده و این روز در حقیقت مایه برکات و عامل دفع کننده بلاهای فراوانی بوده است.

وی ادامه داد: اهمیت 9 دی از آن روست که بیش از 10 سال دشمنان نقشه کشیده بودند که نظام اسلامی را از بیخ و بن براندازند و توطئه‌های آنها هم بسیار پیچیده و عمیق بود و برخی آگاهانه یا ناآگاهانه در راستای آنها حرکت می‌کردند.

مصباح یزدی با اشاره به فراهم شدن برخی زمینه‌ها در سال 88 برای اجرای نقشه‌های استکبار جهانی، ابراز داشت: حوادث عجیب و غیرمنتظره‌ای پس از اعلام نتایج انتخابات رخ داد که البته بودجه آنها از مدت‌ها پیش مشخص و طراحی‌ها انجام شده بود و دشمنان می‌خواستند پس از تجربه 18 تیر 78، نقشه کاملی برای براندازی نظام اسلامی اجرا کنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: مردم ایران درگیر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود بودند و هیچ کس گمان نمی‌کرد به دست چنین کسانی نقشه‌ای برای براندازی نظام اسلامی در حال اجرا باشد.

وی با بیان اینکه هر گروه در سال 88 نقش خود را داشت و برای براندازی با هم متحد بودند گفت: 9 دی سبب شد پرونده فتنه به طور کلی بسته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر از سال‌ها پیش تسبیح به دست می‌گرفتیم و تنها به دلیل نعمت وجود ایشان خدا را شکر می‌کردیم حق شکر را به جا نیاورده‌ایم.

وی، عشق به سیدالشهدا(ع) را سومین موضوعی دانست که در جریان حماسه 9 دی باید آن را مورد توجه قرار داد و گفت: علاقه به امام حسین(ع) ورای دیگر مباحث اعتقادی است و اگر مردم در مقابل هر چیز دیگری بتوانند خویشتن‌داری کنند، جسارت به ایشان را نمی‌توانند تحمل کنند.

مصباح یزدی بیان داشت: امام خمینی(ره) بارها فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است و این همان رمزی است که در جریان حماسه 9 دی هم دیده شد.

وی اضافه کرد: باید این عشق و علاقه به اباعبدالله(ع) را قدر بدانیم و آن را به نسل‌های دیگر هم منتقل کنیم؛ بهترین میراثی که می‌توانیم برای فرزندانمان بگذاریم عشق به امام حسین (ع) است و باید به هر طریق ممکن آن را حفظ کرد.

تیمی ‌متخصص ‌فتنه 88 و حماسه 9 دی را تدوین کند

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: با بیان اینکه پیدایش حماسه 9 دی دارای عوامل متعددی بود خاطرنشان کرد: لازم است تیمی کارآمد متشکل از شخصیت‌های متخصص در علوم مختلف کتابی عظیم با موضوع تحلیل فتنه 88 و حماسه 9 دی تدوین کنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: پس از اینکه عناصر مورد نیاز دشمنان شناسایی و به کار گرفته شدند، زمینه‌های فساد و فتنه در جامعه ایجاد می‌شود که در شرایط کنونی رسانه‌ها به ویژه اینترنت و فضاهای مجازی بیشترین قابلیت را برای تخریب عوامل ثبات و فراهم کردن زمینه برای جذب جوانان دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان 10 سال تلاش کردند تا در همه ابعاد شرایط را فراهم آورند، گفت: با این حال آنها منتظر بستری برای انفجار بودند و انتخابات ریاست جمهوری بهترین شرایط برای آنها بود به طوری که حتی پیش از آغاز شمارش آراء گفتند اگر ما برنده نشویم تقلب صورت گرفته است و این ادعا هم از سوی کسانی مطرح شد که یکی شخصیتی روحانی بود و دیگری 20 سال در سکوت به سر برده بود.

مصباح یزدی اضافه کرد: کمتر حادثه‌ای در عالم وجود داشته که اینقدر مقدمه‌چینی و پیچیدگی در آن وجود داشته باشد؛ دشمنان یقین داشتند که به موفقیت دست می‌یابند و اینجاست که نقش مردم و مدیریت رهبری مشخص می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری کوچکترین حرکت در راستای تضعیف ولایت فقیه را خیانت به اسلام و تیشه زدن به ریشه دین دانست و گفت: لازم است کسانی را هم که غافل هستند بیدار کنیم تا با حقایق آشنا شوند.

وی، بصیرت‌افزایی را به عنوان یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار داد و افزود: حماسه 9 دی به دلیل بصیرتی تحقق یافت که حاصل تلاش‌های امام خمینی(ره) و رهبری بود بنابراین باید هر روز نسبت به تقویت آن اقدام کنیم./ز

برچسب ها: قم ، تضعیف ، ولایت ، تیشه ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.