پايگاه اينترنتي راديو بين المللي فرانسه نوشت، سال 2013 براي باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا که در اين سال ميزان محبوبيتش از 41 درصد بالاتر نرفت، سال بدی بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، راديو فرانسه گزارش داد سال 2013، سالي بد براي اوباما و سال خوبي براي جان کري بود.

راديو فرانسه افزود جان کري که زماني روياي رئيس جمهور شدن در سر مي پروراند، توانست دومين سمتي که بسيار آرزويش را داشت، به دست آورد و وزير امورخارجه شود و همه تلاش خود را صرف آن کند. در حالي که هيلاري کلينتون، با نيم نگاهي به انتخابات سال 2016، سياست خارجي محتاطانه اي را دنبال مي کرد، جانشين وي از هيچ گونه خطر پذيري دريغ نکرده است.

رادیو فرانسه مدعی شد: کری بود که هر چند ناخواسته سوريه را به سمت پذيرش رهايي از زرادخانه شيميايي اش سوق داد. هم او بود که نقشي حياتي در هدايت ايران به سمت دست يافتن به توافقي موقت را ايفا کرد. باز هم اوست که روز چهارشنبه براي دهمين مرتبه، بار سفر به بيت المقدس و رام الله مي بندد تا بنيامين نتانياهو و محمود عباس را تشويق کند که تا ماه آوريل به توافق و چارچوب موقتي که بتواند راه را براي توافق نهايي صلح و ايجاد کشور فلسطين باز کند، دست پيدا کنند.

رادیو فرانسه در پایان گزارش داد: با اين حال، ممکن است تلاش هاي جان کري با ساخت هزار و چهارصد خانه جديد اسرائيلي در کرانه باختري که احتمالاً نتانياهو آن را براي جلب رضايت جناح محافظه کار خود اعلام کرده است،‌ بي ثمر بماند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار