استاندار کردستان گفت: برای کاهش میزان بیکاری و فراهم شدن بستر اشتغال پایدار در استان حرکت به سمت تحقق آموزش فنی و حرفه ای در چارچوب تدوین و اجرای سند جامع اشتغال در کردستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، زاهدی در دیدار با قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به دلیل تنوع وظایف و برنامه های خود ارتباط نزدیک و فراگیری با اقشار مختلف دارد که این برنامه ها موجب تاثیرگذاری فراوان این وزارتخانه در جامعه از جمله در بخش اشتغال و رفاه جامعه است.
زاهدی عنوان کرد: ادارات و سازمان های دولتی متولی خدمات رفاهی از جمله بهزیستی باید با افزایش سطح خدمات به افراد نیازمند به وظیفه خطیر خود به نحوه شایسته عمل کنند.
وی ادامه داد: جامعه کارگری کشور و نیز استان کردستان باید از خدمات رفاهی لازم بهره مند شده تا با امنیت و آرامش خاطر بیشتری در بخش تولیدی و صنعتی فعالیت کنند.
وی افزود: ارائه برنامه های آموزش فنی و حرفه ای برای تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز بخش تولید و اشتغال در استان الزامی است.
وی به نقش بخش خصوصی در توسعه پایدار جامعه اشاره کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی می تواند شرایط را برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و بکارگیری افراد متخصص و جویای کار فراهم کند.
استاندار خواستار حضوری فعال در بازار اقلیم کردستان شد و گفت: باید از فرصت های موجود در کشور عراق و اقلیم کردستان با توجه به وابستگی های فرهنگی فی مابین نهایت استفاده را به عمل آوریم.


انتهای خبر/ش  ک

برچسب ها: اجتماعی ، نیاز ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.