مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: عاملان تخریب مجموعه تاریخی بابک با نظارت ویژه فرماندار میبد تا هفته آینده شناسایی می‌شوند.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدمهدی شرافت با اشاره به این‌که تخریب مجموعه تاریخی بابک در فاصله زمانی تغییر مدیریت میراث فرهنگی استان یزد اتفاق افتاده است، گفت: جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار و مسئولین محلی میبد در محوطه این مجموعه برگزار و ابعاد کار مورد بررسی قرار گرفت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد همچنین از تشکیل پرونده حقوقی و شناسایی عامل تخریب خبر داد و افزود: با توجه به وجود این شائبه که برخی مسئولان دولتی استان یزد در فرآیند تخریب نقش داشته‌اند، پیگیری، بررسی و شناسایی عاملان طی هفته آینده با نظارت ویژه فرماندار میبد انجام می‌شود.
 
وی با ابراز تاسف از تخریب یک خانه و سه دکان این محوطه، تصریح کرد: جداره بازارچه و دهانه مغازه‌ها از تخریب در امان ماندند اما با توجه به اینکه پشت دیواره‌ها برداشته شده عملیات پیشگیری از تخریب بیشتر باید هرچه زودتر اجرا شود.
 
شرافت ادامه داد: به دوستداران میراث فرهنگی و مردم میبد قول برخورد قاطعانه و جدی با تخریب‌کنندگان آثاری در این مجموعه  تاریخی را می‌دهیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی یزد هدف عاملان تخریب را ساخت مجموعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: میراث فرهنگی استان با طرح احداث مجموعه فرهنگی مخالفتی نداشته و با معرفی مشاور قصد راهنمایی و مشارکت هم داشته است، اما عاملان با عجله و بدون درنظر گرفتن عواقب این تخریب، اقدام به از بین بردن آثاری در این مجموعه  تاریخی کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار