مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به شرایط جوی به وجود آمده و برودت هوا، وضعیت هوای شهر مقدس قم به صورت مستمر کنترل و پایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمود علی رکنی با اشاره به برودت هوا و افزایش مصرف سوخت در روزهای اخیر گفت: با توجه به کاهش دما و استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی، مصرف سوخت در شهر مقدس قم افزایش چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده، گروه ویژه بررسی، کنترل و پایش مستمر هوای شهر قم توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تشکیل شده و کارشناسان این اداره کل با حضور در نقاط مختلف شهر، آلودگی هوا را مورد سنجش قرار می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تاکید کرد: با توجه به بروز وارونگی هوا و افزایش سطح گازهای آلاینده در سطح شهر قم در صورت بروز هرگونه آلودگی هوا، اقدامات متناسب برای مدیریت و کنترل وضعیت و کاهش آلودگی انجام می‌گیرد.

وی گفت: از شهروندان می‌خواهیم در راستای تامین و تضمین سلامت عمومی جامعه و همچنین حفظ و حراست از محیط‌ زیست و هوای شهر مقدس قم، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای کاهش تردد غیرضروری و بهینه‌سازی در مصرف سوخت، وسایل نقلیه، ابزارها و ادوات گرمایشی را داشته باشند./س

برچسب ها: قم ، مشارکت ، شهروندان ، آلاینده ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.