معاون سیاسی ، امنیتی استاندار اردبیل از تشییع و تدفین دو شهید گمنام و خونین بال در شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عباس دستباز از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهرستان کوثر خبر داد و گفت : هم زمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و استقبال بی نظیر مسوولان و با اجرای مراسمات عزاداری « شبی با شهدا » روز سه شنبه دهم دی ماه در مسجد قدس اردبیل برگزار می شود.

وی با بیان این که این شهدای گمنام در مناطق عملیاتی والفجر 8 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند ، افزود : روز سه شنبه دهم دی ماه در مراسمی رسمی ساعت 11 قبل از ظهر ، شهدا از فرودگاه اردبیل عازم شهر اردبیل شده و پیکر مطهر شهدا به محل مسجد قدس اردبیل انتقال و پس از عزاداری و اجرای برنامه های معنوی ، روز چهارشنبه یازدهم دی ماه به شهرستان کوثر با استقبال پرشور مردم ولایت مدار استان اردبیل انتقال می یابد.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ادامه داد : این دو کبوتر حریم عشق و سرمستی که سال ها از وطن دور بودند بعد از سال ها غربت به زادگاه شان برمی گردند تا در بین عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت و عزاداران نبی مکرم اسلام در میان دستان پرشکوه مردم شهرستان شهیدپرور کوثر تشییع و در مکان های تعیین شده آرام می گیرند.

دست باز با اشاره به این که در استان اردبیل 224 شهید مفقود الاثر وجود دارد، خاطر نشان کرد : از این تعداد تا کنون 34 شهید گمنام در استان تشییع و تدفین شده اند.

وی تصریح کرد : حضور شهدا در استان ولایت مدار اردبیل حال و هوای خاص به دیار مجاهدان راه حق و حقیقت می بخشد به طوری که ما بزرگ ترین سرمایه معنوی و گذران زندگی امروزی خود را مرهون رشادت ها و جانفشانی های شهدا می دانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تشییع ، شهدای ، گمنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.