اگر علاقمند به عضویت و فعالیت در فیس‌بوک را دارید دریچه فناوری اطلاعات به شما توصیه می‌کند حتماً این گزارش را تا پایان بخوانید. چرا که مستنداتی را برای شما آماده کرده‌ایم که بعد از مطالعه حتما از این کار صرف نظرخواهید کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ امروزه شبکه‌های اجتماعی بخش جدا نشدنی از زندگی مجازی ما انسان‌ها محسوب می‌شوند، بیشتر مردم از طریق همین شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنند اما واقعا چقدر با طرز کار این شبکه‌های اجتماعی آشنا هستیم؟ ابتدا بهتر است بدانیم شبکه اجتماعی چیست؟ به محیطی که کاربران مطالب و دانسته‌های خود را از عکس و فیلم گرفته تا متن و لینک که با دیگران کاربران به اشتراک می‌گذارند را شبکه اجتماعی گویند. شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های متفاوتی دارند ولی اساس کار همه آن‌ها قابلیت ایجاد پرفایل به کاربران است که امکان دنبال کردن مطالب و به اشتراک گذاری آن را فراهم می‌کنند.

فیس‌بوک یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که بر اساس آخرین گزارش‌ها 728 میلیون کاربر در روز از آن بازدید می‌کنند که بهتر است بدانید به طور میانگین هر کاربر 4.7 میلیارد دقیقه زمان خود را در آن سپری می‌کنند، از این تعداد کاربران 189 میلیون کاربر سهم آسیا می‌باشد.


و اما معرفی شبکه اجتماعی Facebook و هدف آن

مارک زاکربرگ متولد سال 1984 میلادی در شهر نیویورک آمریکا او کسی است که موسس و گرداننده رسمی و اصلی شرکت فیس‌بوک است بنا به گزارش پایگاه اینترنتی Brainz که جزو سایت‌های وابسته به دولت آمریکاست این یهودی زاده در لیست پنجاه شخصیت معروف منکر وجود خداوند قرار دارد.

زاکربرگ در تاریخ 4 فوریه 2004 فیس‌بوک را به عنوان یک وبسایت ظاهراً اجتماعی در اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد. هدف از آن، شناسایی افراد برای انجام عملیات‌های ویژه برای سازمان‌های جاسوسی غربی.

گزارش‌های نیویورک تایمز، ام اس ان بی سی، Star Tribune و بسیاری از بنگاه‌های اطلاع رسانی غربی حاکی از استفاده جدی اوباما و همراهانش از فیس‌بوک را دارند تا حدی که اوباما می‌گوید: من از سایت فیس‌بوک به دلیل تبلیغات گسترده‌ای که برای من می‌کند تشکر می‌کنم. من و اعضای حزب دموکرات به دلیل رابطه تنگا تنگی که با اعضای اصلی فیس‌بوک داریم ابراز افتخار می‌کنیم.

در اغتشاشات سال 88 کاربران ضد انقلاب خارجی استفاده جدی از فیس‌بوک را به کاربران توصیه می‌کردند تا به ایجاد موج‌های ضد حکومتی برسند که البته ناکام ماندند. آن‌ها با عضو گیری در صفحات ضد انقلاب سعی داشتند به اطلاعات شخصی کاربران پی ببرند تا اطلاعات دروغین از رسانه‌های غربی با نام آن‌ها منتشر کنند.

بی بی سی فارسی هم با تماس‌های تلفنی با سران فتنه در برنامه خبری خود سعی در معرفی صفحه‌های ضدانقلاب در فیس‌بوک را داشت، تا جایی که محل‌های قرار و مکان‌های ایجاد نا امنی از طریق صفحاتی در فیس‌بوک تعیین می‌شد.

اما با نگاهی گذرا حتما شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که عضویت در فیس‌بوک خیلی آسان می‌باشد به همین خاطر این عمل باعث شده است تا کاربران بدون محدودیت حساب کاربری ایجاد کنند و به کلاهبرداری در فضای مجازی بپردازند؛ کلاهبرداران با ایجاد هویت جعلی درخواست دوستی، به کاربران دیگر ارسال می‌کنند و با فریب کاری‌هایی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. در برخی موارد هم کاربرانی با ایجاد صفحات جعلی از چهره‌های محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون سعی در تخریب چهره آن‌ها دارند.

تازه‌ترین گزارش‌ها از یک موسسه اروپایی نشان می‌دهد که نوجوانان دیگر تمایلی به استفاده از فیس‌بوک ندارند. در این تحقیق گروهی از کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک در 8 کشور اروپایی که در بازه سنی بین 16 تا 18 سال قرار داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. اگر سیاست‌های فیس‌بوک به همین ترتیب پیش رود احتمالا طی سال‌های دیگر با کاهش محبوبیت روبرو خواهد شد.

  اما همان طور که گفتیم این روزها بحث بر سر رفع فیلتر فیس‌بوک و یا ممنوعیت استفاده از آن زبان زد مردم و محافل شده است، عده‌ای استفاده از آن را جرم می‌دانند و عده‌ای دیگر می‌گویند باید رفع فیلتر شود!!
اما با گفتن این مطالب نظر شما در خصوص فیلتر یا رفع فیلتر فیس‌بوک چیست؟





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
ایا استفاده از فیس بوک برای ما در اینده مشکل ساز میشود مثلا من شنیدم استفاده از این شبکه در زمان استخدام و کار مشکل ساز میشود در ادارات
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
از اینکه انقد صادقانه نظرات رو تایید میکنید متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
دشمن آمریکا
۱۶:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
من که تا الان اصلا سمتشم نرفتم همون بهتر که فیلتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۲۳:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
باسلام.شبکه اجتماعی فیس بوک بایدفیلترباشدوفیلترباقی بماندوبماند...
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۵:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
فیس بوک یه شبکه کاملا جاسوسیه که اینو حتی رییس جمهور آمریکا هم اعتراف کرده
و خبر دارید که اوباما به دختر گفته از فیس بوک استفاده نکنه چون میدونه که چه میگذره
برای اطلاعات بیشتر بهتون پیشنهاد میکنم به لنک زیر بروید و یه فیلم کم حجمه
دانلود کنید که با بصیرت بیشتر به این موضوع نگاه کنید
http://s5.picofile.com/file/8112335542/jasos.3gp.html
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۲:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
با فرار کردن از مشکل نمیشه مشکلو حل کرد با مشکل باید رو به رو شد با فیلتر نمیشه مانع از دست رسی کاربران شد .بهنرین فیلتر خوده مردم هستند باید خودشون به این باور برسن.
Iran (Islamic Republic of)
دوستی
۰۸:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
بنام خدا سلام طرفداران فیس بوک صفحه 18 شوک روزنامه ایران یکشنبه دیروز را بخوانند وببینند دوستی از طریق فیس بوک جگونه پدری توسط دخترش به قتل میرسد وبرادرش هم شانسی نجات مییابد. بهوش . شکرا
Iran (Islamic Republic of)
امیدنوایی
۰۴:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
سلام.سایت های ایرانی اصلا معروف نیستنداصلا تبلیغی در تلویزیون روزنامه ها و... نمیشه درصورتی که تو رسانه های خارجی درحاله تبلیغ فیس بوک وتویترهستند حتی فیلم ها وسریال هایی هم که پخش میکننداخرش یه لینک یا ادرستی ازفیس بوک یا تویتر خودشون قرار میدندکه مخاطباشون لایک کنند یادرارتباط باشند.فیس بوک یه سایت جهانیه توش ازبازیگرگرفته تاموسیقیدان یاحتی رهبران بزرگ جهان هم اونجاهستندوبه راحتی میشه برا هرکی برا بازیگرمحبوب خودت یاهرکس دیگه پیام بفرستی همه کسو میشه اونجا پیداکردبخاطراینکه معروفه.باید فیلترش برداشته شه.سایت های ایرانی هم باید تبلیغ بشه تو تلیویزیون رادیوو...همه که سایت های ایرانیرو نمیشناسند
Iran (Islamic Republic of)
User 002
۱۳:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
خب...
ولی به چه قیمتی؟؟
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
آره، به نظر من بهتر عضو شبکه‌های داخلی بشیم، تا اطلاعاتمون بیفته دست برادران سپاهی و بسیجی!
Iran (Islamic Republic of)
ema
۲۳:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
سلام به نظر من هم باید رفع فیلتر بشه.وقتی خود مسئولین کشور عضو این سایت هستند دلیلی وجود نداره افراد عادی استفاده نکنند فیلتر فقط باعث میشود افراد عادی روی اون حساستر شوند.
Iran (Islamic Republic of)
kkk
۲۲:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
چاقوی زنجان برای قاتل کشت وکشتار میاره ولی برای خانم خونه میوه می بره....
فیس برای افراد درست خوبه ولی برای اونهایی که میخواهند برای علیه مملکت استفاده کنن راههای دیگری هم هست..........من میگم باید باز بشه وتحت کنترل باشه....پلیس سابری برای چی هستش؟برای کنترل فیس اماده بشند وبعد باز کنند....باز نکنند هم همه عضو هستند...باز بشه بهتره واین همه حساس تر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
به نظر من اينا همش واس دور کردن مردوم از معنويات فيس بوک از اين نوعه.هر فرد که عضو اين شبکه ها ميشه تمام وقت يا بيشتر وقتشو صرف اون ميکنه بخاطر همين فکرو ذهنش همش درگير اونه درکل بنظر من چيز مزخرفيه.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۹:۰۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
باسلام خدمت زحمتکشان این سایت...
نظرمن اینه که میشه ازفیس بوک هم ازراه مثبت استفاده کردوهم ازراه منفی...بستگی به نظر شخص داره...
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
اگه بشه مشکل فیلتر فیسبوک حل بشه خیلی خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
سلام من نظرم اینه که باید با اطلاع کامل و هوشیاری کامل واردش بشیمو ازش استفاده کنیم یعنی اول فرهنگ سازی بشه، اگه می پرسید چگونه من بلد نیستم مسولین باید بدونن و بررسی کنن:D فیس بوک خوبه و هم بد فقط باید طرز استفاده رو بلد باشیدم همین امیدوارم ی روزی ایرانی ها هم طرز استفاده رو یاد بگیرین و با هوشیاری برن سراغ این جور مسائل
با تشکر ممد
United States of America
محمد
۱۶:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
متاسفانه شبکه ها ی اجتماعی داخلی فوق العاده زیاد تبلیغ میکنن سایت رو که باز میکنی باهاش 4 تا پاپ آپ باز میشه و سر تا سر تبلیغه
با این که ضرر فیسبوک بیشتر از سودش هست
رفع فیلتر بشه بهتره بعدش میتونن به مرور زمان فقط صفحه هاییش که دارای محتوای مجرمانه هستند فیلتر کنند این حتی برای یوتیوب و تویتتر هم صدق میکنه و میشه اینکارو روی اونا انجام داد فقط کمی زمان میخواد
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۶:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
عارف2
۱۳:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
مطمعینی
Iran (Islamic Republic of)
عارف2
۱۳:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
به نظر تو خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۴:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
اخه اطلاعات من چه بدرد امریکا می خوره؟
من رو تو فرغون بندازن توی میدون چرخ بدن کسی نگاه هم نمی کنه چه برسه به اینکه از امریکا تکاپو بیفتن که من کی هستم
Netherlands
User002
۱۵:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
فقط اطلاعات نیست!!!
متاسفانه عکس هایی که تو سایت هم میذارید هم به راحتی دسترسی دارند.
از عکس های شخصی گرفته تا خانوادگی!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
بنظر من رفع بشه بهتره

اونها تبلیغات خودشونو میکنن اونجا ما هم میتونیم تبلیغات اسلامی خودمونو اونجا بکنیم

ما هم میتونیم اونجا از دین و مذهب و اسلام حمایت کنیم

کور بشه چشم هر کی اسلامی بودن ایران رو طاقت نداره از جمله آمریکا و اسرائیل
Netherlands
User 002
۱۵:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
درسته ولی اینطوری هم نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
کاملا درسته و موافقم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
به هیچ وجه تفسیر شما را قبول ندارم، درست است که موسسان آن توان شناسایی افراد و علایق آنها را دارند. و قطعا افراد خاص نباید در هیچ سایتی ردی از خود بگذارند. ولی الان این سایت های اجتماعی مثل کارد دو لب کار، میکنند. و با هر سلیقه ای میتوان در این سایتها تاثیر گذار بود. حتی در خدمت ترویج دین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
توابن شبکه خوشگل به جز ..... وشعر و الافی وبد اخلاقی چیز دیگه ای هم هست ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
دو سال پیش زاکر برگ در یک برنامه تلوزیونی هدف از طرح شبکه را اینگونه اعلام میکنه که : سر منشاء نمودار و هدف اصلی شبکه (سازمان حفاظت اطلاعات اسرائیل معرفی شد و عضویت هر نفر در فیس بوک به منزله حمایت از کشور مذکور عنوان شد ) .
تصمیم با خودتان
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
شبکه اجتماعی گپ فارسی تازه راه افتاده خیلی خوبه عضو بشین حتما
اینم آدرسشه
www.gapefarsi.com
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۱:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
خسته نباشید به همه عزیزان...
رفع فیلتر بهتره.....
مثل داشتن ماهواره.بستگی به نوع استفاده داره....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
این آزادیه؟
فقط نظرای که خوبه را چاپ میکنید؟
خدا را شکر منفی دادن به پیام ها را نمیتونید کاری کنید...
Singapore
mohammad
۱۱:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
آقا حسین like
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
به به .........فرزند عالی منفجر.........
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۰:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
این دلیل نمیشه که چون یک بی دین این رو ساخته پس بده ما احادیث زیادی داریم که میگه( حکمت هر چند در دست منافق باشد را بگیر ) مسئله نحوه استفاده کاربر است - به نظر من ما در مقابل چیزهای جدید به جای فرهنگ سازی صحیح می آییم دور آنها خط قرمز می کشیم و این کار افراد را حریصتر و به استفاده نادرست از آن منجر می شود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
به نظرم برمی گرده به خود آدم که چطور استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
ما که روی رایانه هیچ اطلاعات شخصی نگه نمیداریم و حتی توی شبکه های اجتماعی داخلی هم اطلاعات شخصی رو در اختیار سایت یا در پروفایلمون نمیذاریم
بعدش هم از فیسبوک میشه به نفع خودمون استفاده و پاتک فرهنگی بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۰۹:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
وقتي آدم عينك بدبيني به چشمش بزنه همه چي رو با ديد منفي و امنيتي نگاه ميكنه!!!
حسادت اصلا چيز خوبي نيست. شماها اگه با فيسبوك مشكل دارين دليلي نداره كه آسمون ريسمون ببافين و مثلا بگين كه صهيونيستيه و بي خدايه و مال سيا و جورچ سوروس و اينجور چيزا....
مردم ايران خودشون عقل دارن و خودشون ميتونن خوب رو از بد تشخيص بدهند!!!!
چرا بايد يکي به ما امر و نهي كنه كه اين سايت خوبه و اون سايت بده؟؟؟!!!
چطور همه مردم جهان دارن استفاده ميكنن و مشكلي نيست اما نوبت ما ايرانيها كه ميرسه مشكل زاست؟؟؟!!!!
فيلتر شدن فيسبوك در كشور ما بخاطر مسايل اخلاقي نيست ،
اينو همه ميدونن......
حالا شما هرچقدر ميخواي واسه خودت آسمون ريسمون بباف!!!!!!!!!!
(اما خواهشن تو رو ارواح امواتت قسم ميدم نظر منو سانسور نكن و بزارش)
اگه ببينم نزاشتي ديگه هيچوقت نميام اينجا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
اقا به تو چه؟من دوست دارم فیسبوک استفاده کنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
من عضو فیس بوک نیستم اما
کافیه به امتیازات مثبت و منفی که نظرات بالا گرفتن نگاه بندازید اونوقت متوجه میشید نظر مردم راجع به گزارشی که تهیه کردید چیه!
درضمن شما حق ندارین همون ابتدای گزارش به خواننده با این لحن بگید که عضو فیس بوک نشو یا حتی عضو شو ((بعد از مطالعه حتما از این کار صرف نظرخواهید کرد)) ؟؟؟!!!
.نتیجه گیری این بحث با خواننده است نه شما.این رو فراموش کردید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
كياني
۰۹:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
خيلي چيز بدرد نخوريه
Iran (Islamic Republic of)
ana
۰۸:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
با نظر User 002موافقم.خدا رو شکر عضو این سایت های ضد اسلام نیستم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
سلام
فیس بوک باید رفع فیلتر شود نیازی به شبکه های اچتماعی ایرانی نداریم 1میلیارد نفر توی فیس بوک عضو شدن اونوقت ما باید بریم توی فیس نما یا هرشبکه اچتماعی دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۷:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
با سلام
به نظر من فیس بوک برای ارتباط با غیر آشنا نیست فقط اگه با دوستان خودت در ارتباط باشی خوبه وگر نه با هر کس و نا کسی که نمیشه ارتباط داشت!!!
Iran (Islamic Republic of)
majed
۰۱:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
رفع فیلتر کنن خیلی بهتره . چرا اقای ظریف فیس بوک داره و بعضی از اعضای کابینه اقای روحانی!!!!!!!!! وقتی خود دولت از فیسبوک استفاده میکنه. چه دلیلی داره که مردم از اون استفاده نکنن .
Iran (Islamic Republic of)
یه دوست
۰۱:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
چه فیلتر باشه چه نباشه همه دارن استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
برادر این عوامانشه براتون عرض کردن به نظر چند کارشناس مثل دکتر حسن عباسی توجه کنید یا خودتون با شبکه بندی و روت آدرس های اینترنت آشنا بشین تا ببینین فاجعه تا کجاست، بصورت عادی اوضاع خرابه شما از فیس بوک میگین. از فیلتر شکن و وی پی ان بترسید وقتی تمام فایل هاتون در معرض سرقت هستن. مواظب باشد وقتی که سهیونیصت ها در راس هستند. شرکت سانزده چیپ یهودی اینتل و تمام سازنده های سخت افزار دنیا که تحت لایسنس(مجوز) اونا کار می کنید. فکر می کنید چین یا کره توان تولید مادر برد یا هارد و یا هر کوفت دیگه ای رو دارن. موفق باشد و هشیادر . در امان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
چی بگم والا
هر چند خوبی های زیادی داره اما نمیشه منکر شد که:
واقعا جای خطرناکیه با چشمان بسته یا بدون اطلاع یا بی هدف بری بی آنکه بفهمی گرفتار بدی هاش میشی ،وقتی هم گرفتار شدی منکر بدی هاش میشه چون اگه تایید کنی مهر تاییدی بر گمراهی خود و دوستان فیست میشی اما
صرف وجود یه فیس داخلی دلیل بر بی خطر بودن ان نیست .هست؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۰:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
خوشبختانه باید عرض کنم مردم روشن فکرما از این شبکه در جهت عکس اهدافش استفاده میکنن و به نظر بنده این شبکه ها نباید فیلتر باشه تا تا مردم ما بیشتر با سازکارها و اهداف این شبکه ها اشنا بشن
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۲۳:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
فیلتر باشه یا نه همه دارن استفاده میکنند! پس باید چاره ای دیگر اندیشید!
Iran (Islamic Republic of)
aref
۲۳:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
ممنون از مطلب خوبتون،اما دلیل اینکه بیشتر ایرانی ها علاقه زیادی به فیسبوک پیدا کردن این هست که شبکه اجتماعی ایرانی که محبوبیت زیادی داشته باشد و افراد بتوانند دوستان و اشنایان خودشان را در ان پیدا کنن وجود نداره.و همین طور فیس نما قابیت چت و اشتراک گذاری بهتر نداره.
Spain
عظیم
۲۳:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
اگرجرم داردیا حرام بایدبرای هر مقامی جرم باشد واگر نه باید رفع فیلتر شود وتخلف از قانون جرم است حال چگونه اندکی از مقامت استفاده می کنند؟؟؟وچگونه خود را مسول میدانند
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۲:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
احسن بر تو حسین جان
United States of America
reza
۲۲:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
به نظر من عدم عضويت ايرانيان ودفاع نكردن ازارزشهاي انقلاب واسلام ناب در اين فضا خالي گذاشتن عرصه به نفع خود فروختگان و عوامل استكبار وگروههاي ضد اسلامي وضد انساني مانند وهابيت وفراماسونهاي شيطان پرست و... ميباشد حال كه از اين صفحه به عنوان تريبون خود استفاده ميكنند پس ساكت بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقا رضای عزیز ما اومدیم اونجا نظر بدیم و نظرات دیگران رو ببینیم خواهش میکنم دیگه حداقل اینجا دست از شعار دادن بردارید
Netherlands
مجتبی
۲۱:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
به نظر من باید فیلتر بمونه

و مسئولین یک شبکه اجتماعی مثل فیس بوک درست کنند . تا مردم به جای فیس بوک استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم م تفرشی
۲۱:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
گفتید نظرتو بگو می گم
من که می دونم شما نظر منو پخش نمی کیند ولی از روی بیکاری هم که شده نظر میدم شاید تایپ کردنم هم بهتر بشه

این چیزهایی که گفتید از نظر من توجیهی بیش نبود
اولا : این گفتید از این شبکه ها برای
«شناسایی افراد برای انجام عملیات‌های ویژه برای سازمان‌های جاسوسی غربی» استفاده می شه یا «در اغتشاشات سال 88 کاربران ضد انقلاب خارجی استفاده جدی از فیس‌بوک را به کاربران توصیه می‌کردند» یا «کاربران بدون محدودیت حساب کاربری ایجاد کنند و به کلاهبرداری در فضای مجازی بپردازند» یا «هم کاربرانی با ایجاد صفحات جعلی از چهره‌های محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون سعی در تخریب چهره آن‌ها دارند»
که خصوصیت فقط فیسبوک نیست حتی خصوصیت شبکه های اجتماعی نیست بلکه خصوصیت فضای مجازیه
اگه فیسبوک نباشه یعنی دیگه هیچ کدوم از این اتفاق ها نمی افته دیگه تموم میشه؟؟؟
نه اینها ذات طبیعیه فضای مجازیه که افراد بتونن با هویت های متعدد و غیرواقعی با هم ارتباط برقرار کنند برای اینکه بتونیم توی فضای مجازی زندگی کنیم باید راه و رسمشو بشناسیم نه اینکه بگیم خوب چیز بدیه دیگه بزاریمش کنار
Iran (Islamic Republic of)
tohid
۲۱:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
کسانی که خائن به مملکت خود هستند و خیانت می کنند با فیلتر کردن و این حجور چیزا نمیشه جلوشونو گرفت .
فیلتر فقط محدودیت ایجاد میکنه به افراد کم اطلاع و مردم عادی جامعه .
از زمانی که فیس بوک فیلتر شده همینجور مثل نقل و نبات فیلتر شکن ریخته که نمی خواد ناراحت فیلترینگ شد.
فیلترینگ محدودیت ایجاد کرده بر نهاد های امنیتی کشور که با افزایش فیلتر شکن های قوی و بدون ردیابی ،دیگر کمتر می توان افراد خائن به مملکت و نظام رو شناسایی کرد و بر آنها نظارت داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
به نظر من این ها دلایل قانع کننده ای نبود
Iran (Islamic Republic of)
ویتامین
۲۱:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
در اینکه وزارت اطلاعات آمریکا و اسرائیل به راحتی از طریق فیس بوک جاسوسی مردم رو می کنن شکی نیست ولی تقریبا همه سایت های معتبر علمی دنیا بخشی در فیس بوک دارند.من که از فیس بوک استفاده نمی کنم تا حالا به مشکلی برنخوردم(قبلا با فیس بوک کار کرده ام) اما به نظرم اگر فرهنگ سازی درست بشه و مردم اطلاعات شخصیشونو نظارن،میشه از فیلتر درش آورد...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
رفع فیلتر بهتره. چون اولا با فیلترینگ صورت مسئله رو پاک کردیم.
دوما از فیسبوک میشه به راحتی استفاده مفید برد.
سوما همین الان هم که فیلتره همه دارن به راحتی استفاده میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
صحت قشقائی
۱۹:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
آقا حسین عزیز
من خودم تو سوت همپتون لندن هم درس خونده ام کارم ( انگلیسی را درحد صحبت وفرانسه را در حد ترجمه) ترجمه کتاب ومقالات عمومی وتخصصی وترجمه helpبرنامه های کامپیوتری وآموزش آن هست الحمدوالله همه چیزم به سبب این رویه که یه شغل تقریبا خونگی هم هست مهیا از خونه وزن وماشین باکلاس .غیره بچه مایه دار هم نبوده ام با فکر خودم هم به مکنت رسیده ام .حال هم زمینه یه شرکت تولیدی لباس را دارم تارک میبنم ومیگذرم از بیوگرافی خودم چون جاش هم نیست .
حالا یه سوال دارم؟
به من بگو از این فیسبوک چه عایدی به تو شده چگونه میخواهی فرهنگ سازی بکنی نه بگو ؟
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۹:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
به نظر من آدمای بیکار میرن تو این شبکه
اگر یکم از مشکلات سرشون ریخته بود وقت نمی کردن سراغ این چیزا برن.
Iran (Islamic Republic of)
زمان ب
۱۸:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
من برای یه مدت کوتاهی عضو فیسبوک بودم ولی بعد مدتی خوشم نیومد.
با فیلتر کردن یا نکردنش هم کاری ندارم.
ولی خداییش یوتیوپ سلطان هستش حیف اگه فیل باشه
Iran (Islamic Republic of)
sajad
۱۸:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
وقتی هرکس با شیلتر فکن فیسبوک رو باز میکنه اونم شیلتر فکنای رایگان که مث آب خوردن میشه گیر آورد پس دلیل خاصی پیدا نمیشه که اونو فیلتر کنید.
-
امین
۱۳:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
عمو جون فیلتر شکن نه شیلتر فکن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
هر وبسایت اجتماعیی می تونه مفید باشه و هم خطر ناک و اصلا کسی نمی تونه ادعا کنه این شبکه اجتماعیی خوب نیست بلکه این خود کاربران هستند که با نحوه استفاده شون خودشون اعقایدشون و ... رو به خطر می ندازند.
این دلیل نمیشه که یک چاقو چند نفر رو کشته نفر انم باهش میوه پوست نکنه چون که خطر ناک هست.
فیسبوک بزرگترین مکان برای موفقیت در کسب و کار مجازی هست.
به جایی اینکه صورت مسئله رو پاک کنیم باید فرهنگ سازی کنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۷:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
اینکه ما جنبه نداریم درسته ، ولی منظور این بود که به اطلاعات ما دسترسی دارند
حالا شاید به ظاهر اطلاعات مهمی نباشند و اگه بخوان به راحتی میتونن این اطلاعات رو از راه های دیگر به دست بیارن ، ولی چرا خودمون با دست خودمون اطلاعاتمونو بدیم به اونا
Iran (Islamic Republic of)
jirani alireza
۱۷:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
plz use farstwitter.ir
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
سایت کلوب یکی از شبکه ای اجتماعی ایرانی است و مناسب هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
سلام دوستان شبکه های اجتماعی خارجی مثل توییتر و فیسبوک همش قصد تخریب چهره مسلمانان را دارند.
ولی اگر هم عضو هستید سعی نکنید تمامی اطلاعات اعم از آدرس منزل، شماره تماس و ... را در این سایت ها ثبت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
آفرین به تو حسین
United States of America
ali
۰۰:۱۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
ای بابا شماها نمی خواین دنیای اینترنتی تون بدون مرز باشه بجایی که برید اعتراض کنید که مخالف فیلتر باشید مخالف رفع فیلترید برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
من شدیدا مخالف رفع فیلتر هستم.
جایی که هیچ شخص مطمئنی هیچ نظارتی نداشته باشد خطرناک است.
فقط اون باید تعریف درستی از شخص مطمئن داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
هر وبسایت اجتماعیی می تونه مفید باشه و هم خطر ناک و اصلا کسی نمی تونه ادعا کنه این شبکه اجتماعیی خوب نیست بلکه این خود کاربران هستند که با نحوه استفاده شون خودشون اعقایدشون و ... رو به خطر می ندازند.
این دلیل نمیشه که یک چاقو چند نفر رو کشته نفر انم باهش میوه پوست نکنه چون که خطر ناک هست.
فیسبوک بزرگترین مکان برای موفقیت در کسب و کار مجازی هست.
به جایی اینکه صورت مسئله رو پاک کنیم باید فرهنگ سازی کنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
احست..منطقی ترین صحبت بین همه ی نظرات همین بود..ولی بهتره اینو بدونید که چند سال پیش که دقیق نمیدونم کی بود دختر و پسر های تهرانی بام قرار میزارن و آب بازی میکنن فرهنگ سازی نمیشه باید فیلتر باشه چون بعضی از خدا بیخبر هستند که منتظر فرست اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
تشبیه اشتباهی است. خود کامپیوتر،اون هم شاید بتوان به چاقوتشبیه کرد. این شبکه درراستای اهداف صهیونیست است هرچند که منافعی درآن باشد.شایدبتوان به شراب تشبیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۹:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
احسنت
Germany
مهدی
۱۲:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
من یه سایت اجتماعی دارم . بیاید عضو بشید . شما با دوستاتون خوش باشید منم به افرادی که نیاز دارن اطلاعاتتون رو میفروشم . البته شما میتونید تمام مسائل علمی و ... رو هم با هم مطرح کنید. خیلی هم پیشرفت میکنید :دی . منم کار خودمو میکنم :دی
ایا حاضرید تو چنین سایتی عضو بشید ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر تختی
۱۶:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
با سلام
اگر چه فیس بوک یک شبکه اجتماعی است ولی هیچ امنیتی در آن نیست و ممکنه اطلاعات شخصی شما در اختیار یه عده ای فرصت طلب قرار بگیره و ممکنه زندگی و خانواده را در معرض خطر قرار بگیره.به نظر من استفاده از شبکه های اجتماعی ایرانی مثل فیس نما بهتره ولی سعی کنید هرگز اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی در اختیار هیچ دوستی نگذارید . با تشکر از دست اندرکاران باشگاه خبرنگاران
Netherlands
محمد
۱۵:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
درصورت استفاده صحیح رفع فیلتر شود البته بصورت اشتراک گذاری رسمی تحت نظارت شرکت دولتی باشد
Iran (Islamic Republic of)
User 002
۱۵:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
سلام دوست عزیز؛
مستنداتی که در گزارش گفته شده را خواندید!!
1- اولا امکان نظارت دولت بر این شبکه نمی تواند باشد.
2- کلا با ما مسلمانان مخالف هستند، تو گزارش اومده که فرد موسس جزو 50 شخصیت وجود منکر خداوند هست.

** همون که فیلتر باشه بهتره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
اینایی که این امارو دارند به شما ساده لوحا میدن ایا واقعا خدا رو قبول دارند ؟ مطمئن باشید اینا بخاطره مسائله سیاسی دارند فکر مردمو برای استفاده از فیسبوک خراب میکنند واقعا براتون متاسفم که انقدر ساده لوح هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
لطفا فیس بوک ایرانی مجاز نام ببرید
-
رضا
۱۵:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
سلام دوست گرامی
فیس نما ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
;oi
۱۸:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
cloob
Iran (Islamic Republic of)
حسین رزقی
۲۲:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
یه سوال.اگه شبکه اجتماعی ایرانی میزنید چرا از نام ایرانی استفاده نمیکنید...چرا تو شبکه ی ایرانی از کلمه فیس استفاده شده،یا چرا تو تویتر فارسی از کلمه ی تویتر استفاده شده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا2
۰۸:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
شبكه اجتماعي تبيان
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۹:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
درسته که فیس نما ایرانیه ولی...
تبلیغ پاپ آپ تو سایتای ایرانی وحشتناک شده.کاربر می ترسه تو صفحه کلیک کنه .همزمان 1 الی 5 صحه پاپپبز میشه که اعصاب کاربر رو داغون می کنه.
ضمنا این فیس نما برای هر قابلیتی که ارائه میده از کاربراش هزینه دریافت میکنه.اونم هزینه های ماهانه.
به هرحال من زیاد اهل فیس بوک نیستم و از فیس نمای ایرانی هم راضی نیستم.
کلا بیخیال شبکه های اجتماعی بشین.
عوضش برین دنبال کسب درآمد .اونم نه کسب درآمد از سایت های کلیکی.بلکه بازاریابی برای فروشگاههای اینترنتی بزرگ نظیر میهن استور/دایان شاپ/الیکان و وو

با تشکر از ادمین عزیز
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
سلام گپ فارسی تازه راه افتاده خیلی از شبکه فیس نما و بقیه بهتره اسمشم فارسیه اینم آدرسش www.gapefarsi.com
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۰۸:۲۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۳
سلام دوست گرامی نایس فان یه فیس ایرانیه
آخرین اخبار