روزنامه تایمز انگلیس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به علت توفیقش در ارتقای جایگاه بین المللی این کشور "شخصیت بین المللی سال" معرفی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه تایمز، پوتین که هم اکنون 61 سال سن دارد در سال 2013 توانست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را درباره نحوه رسیدگی به بحران سوریه متقاعد کند، در کشمکش با اتحادیه اروپا بر سر جلب حمایت اوکراین پیروز شود، با مخالفان داخلی مقابله کند و از بازیگران ضعیف تر از جمله بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا حمایت کند، و بدین ترتیب جایگاه کشورش را در صحنه بین المللی نسبت به گذشته ارتقا ببخشد.

تایمز تصریح کرد حتی بعید است سلسله حملات تروریستی اخیر در جنوب روسیه، در حالی که چند هفته بیشتر به آغاز بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی باقی نمانده است، وجهه پوتین را خدشه دار کند.

این روزنامه افزود: « انتظار می رود رئیس جمهور روسیه از این انفجارها برای جلب حمایت بین المللی به منظور سرکوب تندروهای کشور بویژه تندروهای منطقه داغستان پیش از آغاز بازی های المپیک سوچی استفاده کند.»

نشریه فوربس ماه اکتبر پوتین را به عنوان « قدرتمندترین فرد» در جهان معرفی کرد. فوربس اعلام کرد پوتین در خصوص بحران سوریه برتری خود را از نظر مانور دیپلماتیک ثابت نمود.

روزنامه تایمز در سال 2007 نیز پوتین را « شخصیت سال » معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار