استاد حوزه و دانشگاه گفت: حیات معنوی بالاتر از حیات مادی و مشروط به اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام کاظمی در سلسله جلسات سخنرانی دهه آخر صفر که با حضور آیت الله واعظ طبسی و آیت الله شاهرودی در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: حیات مادی مربوط به جسم و بدن و حیات معنوی مرتبط با ارزش‌های الهی و ملکوتی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود : در بينش اسلامي، زندگي مادي، مقدمه آخرت است. منافع مادي وسيله اي براي تحقق بخشيدن به مصالح معنوي است و دارايي مادي، هدف نيست و وسيله اي است تا انسان بتواند به كمك آن انسانيتش را كامل كند. بنابراين، اگر تزاحمي بين اين دو به وجود آيد، بايد امور معنوي را مقدم داشت.

وی عنوان داشت : موضوع بسیار مهم دیگری که در اینجا مطرح مي شود، این است که قوانین حیات معنوی را پروردگار وضع کرده، امّا معماری آن به خود انسان سپرده شده است. به عبارت دیگر، پروردگار عالم مصالح ساخت این حیات معنوی را در کتاب های آسمانی و به وسیلة انبیاء و امامان بزرگوار ارائه کرده است، امّا ساخت ساختمان حیات معنوی را به سبب اختیار و آزادی ای که به انسان داده و عقلی که به او عنایت کرده، در اختیار خودش گذاشته است.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) بیان داشت: برای اینکه حیات ایمانی و معنوی به اوج برسد، مومن باید در مقابل مهارب الهی مقاوت کند، از زدن حرف های اضافی امتناع کند، در خلوت و در درون خود عبودیت را رعایت کند و تنبلی نکند و در عين حال به دنیا هم دل نبندد و خوبان عالم را دوست بدارد.


برچسب ها: معنوی ، برترین ، حیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.