همزمان با هفته وقف بزرگترین وقف شهرستان بجستان به ارزش ریالی یک میلیارد ریال به ثبت رسید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسئول اداره اوقاف شهرستان بجستان گفت: در اولین روز از هفته وقف بزرگترین وقف شهرستان بجستان به ارزش ریالی یک میلیارد ریال به ثبت رسید.

محمد باقر خاکسار و افزود: در اولین روز هفته وقف که به نام وقف، قرآن، ولایت وبصیرت دینی نام گذاری شده است یکی از شهروندان بابصیرت و ولایت مدارشهر یونسی به نام علی امیر احمدی رییس شورای شهر یونسی بزرگترین وقف این شهرستان را به ثبت رسانید.

خاکسار با بیان اینکه عوائد این وقف در راستای برگزاری مراسم عزاداری وسوگواره امام حسین در تاسوعا وعاشورای حسینی برای مردم شهر یونسی هزینه می شود، تصریح کرد: این موقوفه که در قالب وقف 40راس درخت پسته همراه با 40دقیقه آب چاه موتور است سالانه 26میلیون درآمد دارد.

وی اظهار کرد: علی امیر احمدی در دوران خدمتش در نهادهای مختلف فعالیتهای بزرگی را انجام داده است به نحوی که در64 به عنوان فرمانده نمونه جنگ انتخاب شهد است وپس از آن نیز در سال 88حائز مقام شهردار نمونه کشور شد ودرسال 92نیز عنوان پسته کار نمونه استان خراسان رابه خود اختصاص داده است، اماامروز با کاری بسیار بزرگتر وشرکت در سنت حسنه وقف نامی ماندگار برای همه اعصار تاریخ به جای گذاشتند.

خاکسار ادامه داد: علی امیر احمدی با این وقف علاقه قلبی خودر ا به ساحت امام حسین (ع) وقافله شهدای کربلا ابراز کرد وتوانست با این حرکت علم عزاداری امام حسین را در شهرستان نیشابور برای همیشه برافراشته نگهدارد.

مسئول اداره اوقاف بجستان با اشاره به اینکه حضور در عرصه وقف حرکت بزرگی است که عوائد دنیوی واخروی بسیاری دارد، یادآروشد: تولیت این موقوفه به عهده شخص واقف بوده وپس از آن نیز اولاد واقف این حرکت الهی وخداپسندانه را پیگیری می کنند./ش

برچسب ها: وقف ، بجستان ، واقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.