رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از شناسائی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با طراحی وب سایتی در فضای مجازی نسبت به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سرهنگ «احمدرضا رستمی»، منطقه‌ی مازندران، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی کلاهبردار با راه‌اندازی وب سایتی تحت عنوان طالع‌بینی و فالگیری در فضای مجازی، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار مأموران و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد:مأموران با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و اقدامات فنی، متهم به کلاهبرداری اینترنتی به نام «م – ع» را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران افزود: ماموران با شناسائی مخفی‌گاه این فرد با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم به کلاهبرداری اینترنتی را دستگیر کردند.

سرهنگ رستمی خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری در تحقیقات و بازجوئی‌های فنی پلیس اعتراف کرد حدود 4 تا 5 سال پیش با حضور در میان مردم این اعمال مجرمانه را انجام می‌داده و از آنان پول دریافت می‌کرده است، اما از حدود یکسال پیش با همکاری یکی از دوستانش با هدف کلاهبرداری از شهروندان این وب سایت را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: متهم که حدود 25 سال سن با مدرک سیکل است، در قبال اخذ 50 هزار تا 200 هزار تومان به‌صورت آنلاین نسبت به کلاهبرداری تحت‌عنوان فال‌گیری و تجویز داروی گیاهی از شهروندان اقدام می‌کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران سرهنگ رستمی در پایان با هشدار به شهروندان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی به راحتی با تکیه بر اصل گمنامی و بهره گیری از مهندسی اجتماعی اقدام به فریب کاربران ساده لوح می‌کنند ، پس بیائید، در ارائه‌ی اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنید.


انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.