پرويز مشرف، رئيس جمهور سابق پاکستان که قرار است امروز چهارشنبه به اتهام خيانت در دادگاهي در اسلام‌ ‌‌آباد محاکمه شود به علت خطراتي که جانش را تهديد مي‌کند، باز هم در دادگاه حاضر نخواهد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، رضا کاسوري ،يکي از وکلاي مدافع مشرف گفت: به علت مشکلات مربوط به امنيت مشرف، وي نمي‌تواند در دادگاه حاضر شود.

 پليس پاکستان هفته گذشته اعلام کرد در مسير عبور خودروي مشرف براي حضور در دادگاه، پنج کيلو مواد انفجاري کشف کرده است و اين مسئله موجب تعويق محاکمه وي شد.

اوايل امروز هم پنج پاکت که هر کدام حاوي نيم کيلوم مواد انفجاري بود در دو کيلومتري  ويلاي مشرف کشف شد. 

اما در هر دو مورد، مواد انفجاري تبديل به بمب نشده بود  و همين مسئله ترديدهايي را در باره واقعي بودن  خطرات در مسير ويلاي به شدت محافظت شده مشرف تا دادگاه به وجود آورده است.

 دولت فعلي پاکستان ، پرويز مشرف ، فرمانده سابق ارتش پاکستان را که از سال 1999 تا 2008 ، رئيس جمهور اين کشور بود، به خاطر به تعليق درآوردن اجراي قانون اساسي و  اعمال حالت فوق العاده در سال 2007 ،  سرزنش مي‌کند.

اما مشرف که 70 سال دارد  اعلام کرده است کار غيرقانوني نکرده و  نواز شريف نخست وزير فعلي که در سال 1999 توسط وي ساقط شد ،از او انتقام شخصي مي‌گيرد.

مشرف همچنين اتهام خيانت بر ضد خود را غير قانوني دانسته  و اعلا م کرده است در اين ماجراي حساس با تمام قدرت از کشوري حمايت کرده  که از زمان تاسيس در سال 1947 تا آن زمان شاهد سه کودتاي نظامي بود. 

رئيس جمهور سابق پاکستان همچنين مظنون به دست داشتن در ترور بي نظير بوتو رقيب سابق خود  و اکبر بوگتي  رهبر شورشيان بلوچ است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار