مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور احیا و باز زنده‌سازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مرمت امامزاده اسماعیل (ع) قزوین از اوایل دی ماه سال جاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 حمید قاسمی اظهار کرد: جایگاه بقاع متبرکه به عنوان بخش عظیمی از فرهنگ متعالی و کهن این مرز و بوم بوده که دارای ارزش بسیاری است.

وی افزود: استان قزوین نیز با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی غنی خود دارای ابنیه متبرکه فراوان است و امامزاده اسماعیل نیز از جمله آنها بوده که در حال حاضر در دست مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به مرمت این بنای تاریخی مذهبی گفت: پس از بررسی‌های به عمل آمده از سوی تیم کارشناسی میراث فرهنگی، طرح بازسازی و مرمت این بقعه متبرکه در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست اجرای آن شامل مرمت و بازسازی گچبری‌های بارگاه‌، ساماندهی محوطه و سیمای ظاهری، ساماندهی روشنایی و ایزوله بام است که از دی ماه امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

قاسمی بیان کرد: توجه به توسعه و ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در صنعت گردشگری از اهیمت بالایی برخوردار بوده و باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان قزوین در حوزه گردشگری مذهبی که جایگاه ویژه‌ای دارد، استفاده کرد.

گفتنی است امامزاده اسماعیل از بناهای دوره قاجار است که بنای آن آجری و گنبد روی بقعه دو پوسته بوده و سطح آن کاشی‌کاری است این بنای تاریخی در ابتدای خیابان شهید انصاری و روبروی بنای تاریخی عالی قاپو واقع است که سالانه جمع کثیری از همشهریان و گردشگران از آن دیدن می‌کنند./س


برچسب ها: مرمت ، امامزاده ، اسماعیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.