اصفهان/

عروس باغهای ایرانی در کاشان بازپیرایی می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از اجرای طرح بازپیرایی درختان "باغ فین کاشان عروس باغهای ایرانی" خبر داد.

مهران سرمدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: این طرح با همکاری کارشناسان موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در راستای حفاظت از درختان کهنسال باغ فین کاشان و احیای این درختان اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بر اساس تفاهم نامه منعقدشده بین اداره میراث کاشان و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در تیرماه سال گذشته افزود: در یک نشست مشترکی بین طرفین در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور به صورت مجدد روند اجرای تحقیقات مربوط به این تفاهم نامه و افزایش مناسبات بین این اداره و موسسه بررسی شد.

به گفته وی، بررسی و کار تخصصی و عملی مفاد تفاهم نامه از طریق مشاوره یک گروه 12 نفره از شاخص ترین متخصصین این موسسه با گرایش های مختلف علوم کشاورزی و منابع طبیعی طی این یکسال آغاز و معضلات درختان باغ فین کاشان بررسی شد تا با کمک آخرین متدهای علم روز و تجربه این متخصصین حفاظت از این درختان ارزشمند به نحو احسن انجام شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان با تاکید بر قابلیت بالای گردشگر پذیری و جذب توریست باغ تاریخی فین و و جلوه بصری مطلوب درختان کهنسال این باغ جهانی افزود: مشاور مربوطه با کمک متخصصین خبره طرح باغ سازی ایرانی و استفاده از مستندات قدیمی مجموعه باغ فین و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تلاش بر احیاء و بازگردان فضای سبز سابق باغ فین را دارد.

سرمدیان تصریح کرد: مجموعه باغ موزه فین کاشان نمونه بارز یکی از زیباترین باغ های ایرانی است که با 2300 متر مربع مساحت در تیرماه سال 1390در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید./ش

برچسب ها: اصفهان ، عروس ، باغ ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.