اصفهان/

پرورش مردی با جهان بینی اسلامی

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی (آیت الله خامنه ای) جهان بینی اسلامی را مهم ترین ویژگی سید علی اکبر پرورش دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در مراسم یاد بود سید علی اکبر پرورش که در حسینه ی نور باران اصفهان برگزار شد غلام علی حداد عادل با اشاره به خدمات شایان پرورش به انقلاب اسلامی گفت: سرنوشت تمام انسان ها مشترک ولی سرگذشتشان متفاوت است خوشا به حال کسانی که همچون پرورش سرگذشتی مثال زدنی دارند.

وی افزود: آشنایی من با پرورش به 502 سال پیش زمانی که هر دو ما فعالیت های دینی مذهبی داشتیم بر می گردد ، با انتخاب او به عنوان وزیر و من به عنوان معاون او در آموزش و پرورش این آشنایی فراتر رفت از نظر من پرورش معلمی فهمیده و عالم بود، او از افکار افرادی چون مطهری ، بهشتی و علامه جعفری بهره می برد و دیگران را نیز به این کار دعوت می کرد ، روحش با مفاهیم قرآن و نهج البلاغه آمیخته بود و به احادیث، معارف و تاریخ اسلام آگاهی کافی داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد مرحوم پرورش در سخنرانی های خود علاوه بر بحث های سیاسی به بحث علمی، دینی و اجتماعی می پرداخت در طول عمر خود از دین خدا دفاع و با هر گونه اقدام انحرافی مبارزه می کرد.

وی تصریح کرد: پرورش مردی متین و با تقوا بود که وظایف خود را به درستی و با همه وجود انجام می داد از آغاز انقلاب مسولیت های مختلفی را به عهده گرفت و آنقدر نزد مردم محترم و شناخته شده بود که مردم او را به نمایندگی خود در مجلس خبرگان انتخاب کردند.

حداد عادل یاد آور شد: زمان وزارت مرحوم پرورش دوران سخت جنگ تحمیلی را داشتیم علاوه بر آن بعضی از مدیران کج رو و افراتی برای او کار شکنی می کردند و اجازه خدمت بیشتر را از او می گرفتند در نهایت این مدیران عامل فتنه 88 شدند، پرورش با قلم خود با انحرافات مبارزه می کرد و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود پس از فوت او به این موضوع اشاره کرده است.

غلام علی حداد عادل در پایان گفت: پرورش مردی خوش مشرب و معلمی برای همه کس و همه جا بود.

گفتنی است این مراسم با اقدام اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد/س

برچسب ها: اصفهان ، مراسم ، یادبود ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.