عسلویه/

عوارض آلایندگی به روستاها پرداخت می‌شود

شهردار جم گفت: عوارض آلایندگی به روستاها پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سید احمد علمداری ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان جم با دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: پرداخت عوارض آلایندگی در شهرستان جم در چند سال اخیر مسئله مهم و حساسی بوده و امیدوار هستیم راهکاری اساسی برای این مهم اندیشیده شود.

شهردار جم با اشاره به صحبت‌های مدیرکل امور مالیاتی استان مبنی بر قرائت مفاد قانونی ماده 6 قانون تجمیع عوارض، خاطرنشان کرد تا الان این پول به حساب شهرداری جم واریز می‌شده و هیچگونه مشکلی هم در این زمینه ایجاد نشده است.

علمداری تصریح کرد: دیدگاه ما هم در مورد عوارض آلایندگی این است که با رفع موانع قانونی از طرف معاونت برنامه‌ریزی و استانداری، به کل شهرستان کمک بشود.

وی افزود: شورای دوره قبل هم مصوب کرده‌اند و بنده هم طی دو نامه از فرمانداری درخواست کرده‌ام که حداقل بتوانیم در روستاهای فاقد دهیاری مبالغی هزینه کنیم که اگر مشکل آن هم از طرف سازمان بازرسی حل بشود، اقدام کنیم.

* تضییع حق مردم بخش ریز از گذشته تاکنون

رئیس شورای بخش ریز نیز با اشاره به حقوق همیشگی تضییع شده مردم بخش ریز در تقابل و تعامل با مجموعه نفت و گاز و حس همزیستی متعادل با رفع منافع مشترک اظهار داشت: از جمعیت 14 هزار نفری بخش ریز، حدودا 8 هزار نفر به شغل کشاورزی مشغولند که این مهم نیز با خشک شدن منابع آب زیرزمینی که عمده آن به دلیل برداشت بی‌رویه چاه‌های شرکت پالایش گاز فجر جم، از بین رفته است.

محمد فتوحی در پایان ابراز داشت: شرکت پالایش گاز فجر جم در قبال این مکش بی وقفه‌ای که از سفره‌های زیرزمینی منابع آب منطقه ریز داشته، به جز آلایندگی‌های بیشتر برای مردم و محیط زیست هیچ دستاوردی نداشته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.