مخالفین " وان دایرکشن" معتقدند که در این موسیقی نوعی آنارشی خطرناک و حتی شرورانه وجود دارد که بایدازآن احترازکرد.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛

آنارشی خطرناک وشرورانه‌ی موسیقی " وان دایر کشن".

" وان دایر کشن" عنوان یک گروه موسیقی بریتانیای است که به لطف شور و شوق هوادارانش و شبکه‌های اجتماعی مجازی موفق شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اوج شهرت وموفقیت دست یابد.

سایمن کاول، داور وتهیه کننده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی عامل مجهول، در سال 2010 اجرا‌های جداگانه‌ی پنج پسرنوجوان بریتانیای را دید وبه آنها پیشنهاد کرد که به صورت جمعی و نه جدا از هم در رقابت‌های موسیقیایی " عامل مجهول" شرکت کنند.

پیشنهاد کاول پذیرفته شد و به این ترتیب این پنج جوان بریتانیایی – به نام‌های نیل هوران، زین مالیک، لیام پین، هری استایلزو لوئیس تاملینسون – در مسابقات " عامل مجهول" شرکت کردند. گروه که عنوان " وان دایر کشن" را روی خودش گذاشته بوددرمسابقات " عامل مجهول" سوم شد اما استقبال هواداران‌شان به حدی زیاد بود که " وان دایرکشن" به سرعت برق وباد توانست به محبوب‌ترین گروه موسیقیایی جهان بدل شود.

تور جهانی کنسرت‌های گروه با حضور جمعیت‌های چندده هزار نفری در شهر‌های مختلف جهان برگزار شد و فیسبوک ودیگر شبکه‌های اجتماعی هر لحظه آتش موفقیت‌های گروه را فروزان‌تر و گسترده‌تر کردند.

فیلم وان دایرکشن: این ما هستیم درست در زمانی به روی پرده آمده که ماشین پولسازی " وان دایر کشن" با تمام قوار مشغول کار است.

در سال‌های اخیر، گرایش زیادی به ساختن فیلم‌های مستند کنستری درباره‌ی گروه‌های موسیقی و ستارگان موسیقی پاپ وجود داشته است؛ ونمونه‌اش هم فیلم‌هایی که تاکنون درباره‌ی جاستین بیبر، برادران یوناس، کتی پریوغیره ساخته شده است.

این ما هستیم آخرین نمونه از همین نوع فیلمهاست. اما جالب‌ترین وشاید شوک آورترین نکته درباره‌ی این ما هستیم ، حضور مورگان اسپورلاک به عنوان کارگردان فیلم است. اسپورلاک  با دو سه فیلم مستند ارزشمندی که ساخته ( از جمله منوگنده کن درباره‌ی مک دونالد) خود را به عنوان یک مستند ساز منتقد و صاحب اندیشه و از آن مهمتر صادق و راستگو مطرح کرده است.
 
این ما هستیم فیلمی است که برای خوشایند هواداران گروه " وان دایر کشن" ساخته شده وهیچ جنبه‌ی انتقادی یا مایه‌های تیره و تاری در‌آن وجود ندارد وبه همین دلیل تفاوت کیفی با دیگر فیلم‌های سازنده‌اش دارد.

این ما هستیم گر چه در رده‌ی " فیلم کنسرت‌ها" جا می‌گیرد اما واقعاً اینطور نیست. درست است که فیلم دارای صحنه‌هایی از کنسرت‌‌های گروه در لندن ونیویورک وشهر‌های دیگر جهان است اما به پشت صحنه‌ی یک شبه‌ی پسران‌شان نیز می‌پردازد.

فیلم جدای از اینکه " موفقیت وعظمت" گروه را به تصویرمی‌کشد به کار سخت و نفس‌گیر آنها برای موفق ازکار درآمدن کنسرت‌هایشان نیز می‌پردازد.

این پسربچه‌ها خوب می‌دانند که شهرت و موفقیت‌شان همانطور که به سرعت به دست آمده می‌تواند به سرعت از بین برود. فیلمساز همچنین بر روی پیشینه ی کارگری خانواده های این پسر‌ها تاکید می‌کند تا رنگ و لون دیگری به موفقیت‌های آنها در جهان سرمایه‌گذاری بدهد.

فیلم این ما هستیم برای خوشایند طرفداران پرشمار گروه " وان دایرکشن" تولید و عرضه شده است. نوع موسیقی " وان دایرکشن" طوری است که یا بایدعاشق‌اش بودیا باید از آن نفرت داشت.

آنها که هستند همنوا بادکتر روان شناس داخل فیلم، معتقدند که این موسیقی باعث آزاد شدن دو پامین درمغز می‌شود که این به نوبه‌ی خود باعث ایجاد شور و نشاط و هیجان درانسان می‌شود.

اما مخالفین " وان دایرکشن" معتقدند که در این موسیقی نوعی آنارشی خطرناک و حتی شرورانه وجود دارد که بایدازآن احترازکرد.

کارگردان : مورگان اسپورلاک، بازیگران : نیل هوران( خودش)، زین مالیک (خودش)، لیام پین(خودش)، هری استایلز(خودش)، لوئیس تاملینسون (خودش)، 92 دقیقه . درجه نمایش PG.
 
منیع: مجله دنیای تصویر/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار