بزرگیان گفت: چنان‌چه شبکه داخلی طراحی شده و برای برقراری ارتباطات درونی از "اینترنت جهانی" استفاده نشود علاوه بر کاهش ترافیک شاهد افزایش سرعت "اینترنت" خواهیم بود.

احمد بزرگیان رئیس پیشین کمیته تخصصی دولت الکترونیک در گفتگو با خبرنگار اورژانس it  باشگاه خبرنگاران اذعان داشت: طبق ماده 46 قانون برنامه پنجم دولت ممکن است تا پایان سال دوم برنامه شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کند تا برای ارتباطات داخلی به جای "اینترنت جهانی" از "شبکه ملی" استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه برای کار‌های داخلی در بخش بانکی اقتصادی، فرهنگی و آموزشی باید از شبکه داخلی استفاده شود بیان کرد: قاعده بر این است که استفاده از "اینترنت جهانی" در مراکز خصوصی تایید شود و شبکه‌های آموزشی، بانک‌ها و ارتباطات دستگاه‌های دولتی در شبکه داخلی تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در تمام دنیا از روش فوق برای برقراری ارتباطات استفاده می‌شود خاطر نشان ساخت: استفاده از" اینترنت جهانی" یعنی پول فراوانی به شکل ارز به سرور‌های خارجی داده شود در حالی که راه اندازی "شبکه ملی" اطلاعات علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۲
فرهنگ سازی بهتره !!! ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۳ دی ۱۳۹۲
good
آخرین اخبار