هنرمند معمار کشورمان گفت:سنت معماری ایرانی باید از طریق آموزش های درست به قشر جوان و فعال در این حوزه با خلق آثار بیشتری در کتاب تاریخ جهان ثبت شود.

فخرالدین ایمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :هر کشوری برای معرفی ابعاد مختلف هنر خود به دنیا نیازمند حرکت هایی مانند یافت آثار قدیمی و باز سازی بقایای به جامانده از صد ها سال پیش در حوزه فرهنگ و هنر هستند ، تا از این طریق بتوانند در بحث تمدن امتیازات ارزشمندی را در ابعاد بین المللی کسب کنند .

وی افزود :هم اکنون در شرایط فعلی سنت در برنامه های هنرمندان ما در شاخه های مختلف این حوزه به دلیل نگاه خاص مخاطبان به شیوه های هنر آن هم با ساختار مدرن بر پایه تغییر و تحولات جدید در حوزه هنر از جایگاه ویژه ای همانند گذشته های نه چندان دور برخوردار نیست.

این هنرمند معمار کشورمان با اشاره به عوامل معرفی بین المللی سنت معماری کشورتصریح کرد :برای حفظ سنت معماری ایران و معرفی آثار بیشتری به دنیا و گنجاندن آنها به کتاب تاریخ و تمدن جهان باید از طریق آموزش ای درست و کارشناسی به نیرو های جوان و علاقه مند به این رشته نسلی را تربیت کنیم که به سنت معماری ایرن وقوف کامل داشته باشند .

ایمانی در ادامه این مطلب اضافه کرد :هر برنامه ای که برای حل مشکلات و بهبود شرایط حوزه معماری ایران می خواهد در بدنه این هنر جاری شودباید با شفاف سازی خلاءهای موجود ،باید به شکل ریشه ای و درست در این هنر اصیل ایرانی انجام شود .

این هنرمند برتر از نگاه انجمن مفاخر معماری ایران اظهار داشت :سنت گرایان ما در هنر معماری با توجه به شرایط حاکم بر این رشته باید به عنوان افرادی برای احیاءاین هنر قدیمی کشور بر خلاف گذشته به جرئت لازم و کسب دانش کافی برای تحقق چنین اهداف ارزشمندی مسلح شوند ./ش


برچسب ها: سنت ، معماری ، کتاب ، تاریخ ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.