امام جمعه جیرفت گفت: براساس آمار و ارقام، شاخص های امنیتی در جنوب استان کرمان ارتقاء یافته است و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه جیرفت افزود: با همکاری خوب نیروهای انتظامی و امنیتی در منطقه، هم اکنون شاخص های امنیتی در جنوب استان کرمان مطلوب است.

وی یادآور شد:استاندار کرمان نیز نظر مساعدی در خصوص سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان دارد که امیدواریم این همکاری‌ها، همدلی‌ها و وحدت‌ها شکل بگیرد و شاهد رونق بیش از پیش در جنوب کرمان باشیم.

وی با تقدیر از صدا و سیمای مرکز کرمان برای راه اندازی فرستنده دیجیتال در جنوب کرمان به ظرفیتهای جنوب استان اشاره و خاطرنشان کرد: استعداد ممتاز کشاورزی در این منطقه و تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی رقم بسیار بالایی است که گردش پولی آن 40 هزار میلیارد تومان است که در کنار این گردش پولی، شغلهای دیگر هم ایجاد می‌شود.

امام جمعه جیرفت نیروهای تحصیل‌کرده و کارآمد را یکی دیگر از ظرفیت های منطقه دانست و افزود: اگر در گذشته منطقه از نظر نیروی انسانی ضعیف بود، اکنون نیرو‌های تحصیل کرده را به دیگر مناطق اعزام می کند.

وی با بیان اینکه معادن غنی و متنوع در جای جای منطقه به خوبی نمایان است، گفت: جنوب کرمان در این زمینه سومین جایگاه کشور را بعد از شمال کرمان‌ و یزد دارد که به عنوان ثروت و نعمت خدادادی در این منطقه محسوب می شود.

حجت الاسلام عسکری با بیان این که جنوب کرمان از معدود مناطق مهاجر پذیر در کشور است،افزود: جنوب کرمان در فصل کشاورزی بیش از 200 هزار مهاجر برای کشاورزی، اجاره زمین و غیره دارد که اگر این استعدادها به فعلیت برسند، مهاجر پذیری جنوب کرمان از این هم بیشتر خواهد بود و بسیاری از کمبودها را جبران خواهد کرد.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم جیرفت در خصوص طرحهای بازسازی عتبات عالیات، افزود: در راستای اجرای طرح ترفیع گنبد حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) تاکنون بیش از 400 میلیون ریال از سوی مردم کمک شده که بیشتر آنان خانواده های معظم شهدا و فرهنگیان بوده اند./ش
برچسب ها: جیرفت ، امنیت ، تحصیل ، جنوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.