سیل ناشی از بارش شدید باران شهر کامپره در شمال غربی فرانسه را فرا گرفت، به بخشی از مرکز تاریخی شهر آسیب رساند، برق بسیاری از خانه های مسکونی را قطع کرد و شهروندان را با مشکلاتی روبرو ساخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، سخنگوی دولت فرانسه گفته است که طوفان شب گذشته خساراتی جانی در استان بروتاین به همراه نداشت. اما سازمان هواشناسی همچنان شرایط جوی را خطرناک می داند و احتمال تشدید طوفان را طی روزهای آتی بالا اعلام کرده است.

در آن سوی دریای مانش و در انگلیس، مقامات با اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی بریتانیا تاکید کردند که در پایان روز جمعه بر وزش باد و شدت باران افزوده خواهد شد.

شهروندان ایرلند شمالی نیز با مشکلات مشابهی روبرو هستند و برای رویارویی با طوفانی سهمگین تر آماده می شوند.

یک شهروند بلفاست می گوید با کمک نیروهای پلیس کیسه های شنی در اطراف خانه گذاشته است تا جلوی سیل را بگیرد و سپس می افزاید نزدیک به 40 سال است که در شهر بلفاست زندگی می کند و چنین طوفانی ندیده است.

این در حالیست که برف و بوران نخستین آزمون شهردار جدید نیویورک را رقم زد. بیل ده بلزیو که از نخستین روز سال نوی میلادی جانشین مایکل بلومبرگ شد تاکید داشته که تمام اقدامات لازم برای رویارویی با طوفان و برف انجام گرفته است.

در گزارش ها آمده است که طی دو روز اخیر در نیویورک بین ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر برف باریده و دمای هوا نیز به شدت کاهش یافته است.

شهردار نیویورک از شهروندان خواسته در صورت ممکن منازل خود را ترک نکنند و اگر مجبور به تردد در سطح شهر هستند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

در پی بارش شدید برف و کولاک در دیگر مناطق شمال شرقی آمریکا دست کم ده نفر جان باختند، برنامه پرواز در برخی فرودگاه ها مختل و برق تعدادی از منازل مسکونی قطع شد. بعضی مدارس نیز روز جمعه تعطیل شدند.

مرکز هواشناسی آمریکا اعلام کرد که طی ساعات آتی به تدریج از شدت طوفان کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار