امام جمعه اردبیل گفت: وجود زنان و دختران محجبه و عفیف در عصر معاصر که هجمه‌ها برای شکستن حریم حجاب و عفت است، یک شاهکار واقعی و مسلم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با گرامیداشت 17 دی ماه سالروز اجرای طرح استعماریکشف حجاب توسط رضاخان جاهل و بیسواد اظهار داشت: این فرد که ابزار دست دشمن بود و سال‌ها بر این کشور حکمرانی کرد بدون توجه به عواقب کار فقط به صرف تقلید سعی کرد با سفر به اروپا و ترکیه سیمای ظاهری جامعه را تغییر دهد و به همین دلیل بعد از بازگشت از سفر با دو طرح پوشیدن کلاه‌های جدید برای مردان و کنار گذاشتن چادر و حجاب برای بانوان ادعا داشت که در مسیر پیشرفت و تمدن واقعی حرکت می‌کند به طوریکه زیبایی شهر را در زنان بی‌عفت و متظاهر می‌دید.

وی گفت: بعد از اجرای طرح استعماری رضاخان در پوشیدن کلاه‌های جدید مانند شاپو برای مردان و دادن مدل‌های جدید و زیبا برای پوشش بانوان سعی کرد مظاهر غربی را در کشورمان پیاده کند و با شعار تجددخواهی ملت ایران را پیشرفته نشان دهد در حالی که می‌توانست به جای آن پیشرفت علمی و صنعتی اروپا را به ایران منتقل کند.

عاملی سخن معروف رضاخان را که استخوان پوسیده سربازم را به معاریف کشور ترجیح می‌دهم، خاطر نشان کرد: رضاخان فکر می‌کرد باید یک ایرانی از سر تا پا پوشش و ظاهر غربی داشته باشد تا در مسیر پیشرفت جلو بیفتد و به همین خاطر به وزیر فرهنگ خود دستور داد تا دانش‌آموزان و معلمان با حجاب را به مدرسه‌ها راه ندهند.

وی به اعتراضات مردمی در اجرای این طرح با حرکت مردم آذربایجان سپس شعله‌ور شدن این اعتراضات در اصفهان و مشهد اشاره کرد و افزود: ‌در حمله مزدوران رضاخانی به مردم در حرم امام رضا (ع) جماعت بیشماری کشته و مصدوم شدند به طوریکه براساس گفته‌ها و شنیده‌ها بیش از 56 کامیون جنازه از حرم امام رضا (ع) بیرون کشیده شد.

امام جمعه اردبیل سخن پیامبر مکرم اسلام (ص) را که بزرگترین فتنه برای جامعه اسلامی بی‌حجابی و بی‌عفتی است، یادآور شد و ادامه داد: دزدان حجاب و عفاف امروز با اشکال مختلف وارد میدان شدند تا حیا و حجاب را که نشان از عقلانیت، دین‌مداری و ایمان مردم است، بگیرند و به جای آن بی‌عفتی را رونق دهند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، حفظ ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.