مدیرکل امور دفتر فنی و تهیه طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، طرح های هادی روستایی در تمام روستاهای کشور تهیه و اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مهدی تحصیل‌دار در حاشیه کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط و مقررات صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی مدیران بنیاد مسکن فارس در شیراز افزود: بنیاد مسکن برای عملیاتی کردن طرح هادی و بهسازی روستاها، سالانه اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال نیاز دارد و طبق برنامه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی تا سال 94 ، تمام روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی بهر‌ه‌مند شوند.

وی ادامه داد: 38 هزار روستای بالای 20 خانوار جمعیت در کشور وجود دارد که تا کنون برای بیش از 27 هزار روستا طرح هادی روستایی تهیه و در 12 هزار روستای کشور این طرح انجام شده است.

مدیر کل دفتر امور فنی و تهیه طرح های هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیش از 18 میلیون نفر از جامعه روستایی در کشور تحت پوشش طرح هادی قرار گرفته اند، گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه، طرح های هادی روستایی در تمام روستاهای کشور تهیه و اجرا می شود .

وی افزود: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه 2 میلیون مسکن روستایی باید بهسازی شود که تاکنون یک میلیون و600 هزار پرونده تشکیل شده است و از این تعداد یک میلیون و 200 هزار واحد پایان کار گرفته اند.

تحصیل‌دار با بیان اینکه بهسازی روستاهای نمونه، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بهسازی بافت با ارزش روستایی و ساماندهی کالبدی سکونت گاه های روستایی از جمله فعالیت های این نهاد است، ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی از جمله فعالیت های عمرانی حوزه معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که شامل خدمات اجرای آسفالت، مبلمان روستایی و غیره بوده که افزایش بهره وری و سطح کیفی و کمی محیط روستا را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت طرح هادی و صدور سندهای مالکیت روستایی و سایر فعالیت های حوزه معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و ایجاد زمینه های لازم برای تثبیت جمعیت و حفظ ساختار و زیباسازی محیط روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از موضوعات مورد هدف ما است، گفت: با توجه به محدود بودن بودجه و اعتبارات باید اولویت ها را در نظر بگیریم که البته با هماهنگی بیشتر و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی اولویت ها با توجه به شرایط موجود در منطقه شناسایی شده و سپس به روستاها ورود پیدا می کنیم.

مدیرکل امور دفتر فنی و تهیه طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح های هادی روستایی در استان فارس، افزود: استان فارس از جمله مناطق کشور است که پیشرفت های خوبی در زمینه اجرای طرح های هادی روستایی داشته است.

انتهای پیام/ز


برچسب ها: اجرا ، طرح ، هادی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.