هر تغییر حالت روی لب می‌تواند خطرناک باشد. این تغییر حالت از یک پوسته ریزی ساده می‌تواند شروع شود و تا حد ضایعات سرطانی هم صعود کند.

ندا ادیبی متخصص پوست و مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر تغییر حالت روی لب ممکن است خطرناک و یا بی‌خطر باشد. این تغییر حالت می‌تواند از یک پوسته ریزی ساده شروع شود تا به حد ضایعات سرطانی هم صعود کند.

ادیبی گفت: فردی که به دنبال یک تغییر رنگ لب به پزشک مراجعه می‌کند و اظهار می‌کند که ظرف چند روز گذشته این اتفاق افتاده است پزشک در گام اول سعی می‌کند نگاه خوش‌بینانه‌ای داشته باشد، اول اینکه از کرم‌های مرطوب کننده لب استفاده کند، در هوای آلوده رفت و آمد نکند و هوای سرد از ماسک استفاده کند تا لب به طور مستقیم با فضای بیرون در ارتباط نباشد.

همچنین توصیه می‌شود: از خمیردندان‌های ساده که بهتر است خمیردندان مخصوص بچه‌ها باشد استفاده کنند خوردن غداهای ترش و تند را متوقف کنند از لوازم آرایش استفاده نکند. سپس بعد از گذشت این مدت عارضه بهبود نیافت پزشک ذهنش را معطوف به ضایعات پیش سرطانی لب می‌کند که در سیگاری‌ها و افرادی که زیاد در معرض آفتاب قرار می‌گیرند یکسری تغییر رنگ‌های سفید و قرمز روی لب که در اوایل بروز حتی زخمی شکل هم نیست خود را نشان می‌دهد.


این متخصص پوست افزود: ممکن است بعضی از بیماری‌های خودایمنی به شکل لکه‌های سفید با حاشیه‌ قرمز بر روی لب بروز کنند که تنها با انجام نمونه‌براری می‌توان آنها را تشخیص داد.

وی اذعان داشت: البته بعضی از همین لکه‌های سفیدی که بر روی لب دیده می‌شود هیچ گونه خطری ندارد و فقط از لحاظ زیبایی حائز اهمیت است ولی باید مراقب بود که همین لکه‌ها را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهیم و حتما از ضدآفتاب‌های مخصوص لب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، ساده ، لب ، خطر ، آفتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار