معاون سيما گفت: توليدات پاك و اخلاق‌گرا به ماندگاري ما در سطح جهان مي‌افزايد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست مراسم افتتاحيه سومين جشنواره تلويزيون جام‌جم كه با حضور "علي دارابي"‌ معاون سيما،‌ "مهدي فرجي" دبير جشنواره، ‌"اميرمحمدي" دبير اجرايي جشنواره كه دقايقي پيش در سالن آمفي تئاتر معاونت سيما برگزار شد؛ "علي دارابي " معاون سيما ضمن خيرمقدم به همه مهمانان و اصحاب فرهنگ و هنر و ارتباطات گفت:‌ سومين جشنواره بين‌المللي جام‌جم را با رويكرد بين‌المللي آغاز مي‌كنيم و اميدوارم به درخت تنومندي تبديل شود. امروز رسانه ملي افتخار دارد با همكاري هنرمندان اين مرز و بوم توليدات پاك و اخلاق‌گرا را توليد كند.
 
وي افزود: افزون بر اين شرايطی که در جهان داريم،ما را ملزم به توليدات پاك با رويكرد مطرح شدن در سطح جهان مي‌كند. اگر امروز از ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي سخن مي‌گوييم و اگر دنبال معرفي فرهنگ خود به دنيا هستيم بي ترديد استفاده از توليدات تلويزيون مي‌تواند بصورت جدي اثرگذار باشد.
 
دارابي با تأكيد بر سخن "سيدعزت‌الله ضرغامي" رئيس رسانه ملي اظهار داشت: "رئيس تلويزيون تركيه با ديداري كه با ضرغامي داشتند به ايشان گفتند كه وقتي سريال‌هاي شما روي آنتن مي‌رود، خيابان‌هاي شهر تركيه خلوت مي‌شود" و اين را به جهت اين عرض مي‌كنم كه داشته‌هاي ما بسيار بااهميت است و اين امر درسايه‌ي تلاش شما برنامه‌سازان و هنرمندان اتفاق افتاده است.
 
*** 71 بار شبكه‌هاي ما در ماهواره قطع شد
 
 
معاون سيما با اشاره به قطع 71 بار شبكه‌هاي ايراني در ماهواره تصريح كرد: 71 بار شبكه‌هاي ايراني در ماهواره قطع شد كه اين امر نشان از تأثيرگذار بودن آثار ساخته شده توسط ايران است.
 
وي با اشاره به هدف سومين جشنواره جام‌ جم اظهار داشت:‌ هدف جشنواره جام جم تأكيد و افتخار بر آن چيزي است كه ما آن را توليد و خلق كرده‌ايم.
 
دارابي افزود:‌ با وجود شرايط بودجه سازمان صدا و سيما هنرمندان و دست اندركاران برنامه‌ساز همه تلاش خود را كردند تا اين جشنواره به سامان رسد.
 
معاون سيما تصريح كرد: 25 دي ماه سال جاري شاهد تجليل از مديران و هنرمندان در حوضه‌هاي متفاوت برنامه‌سازي خواهيم بود تا فرهنگ قدرداني از مديران قبل خود را ارج دهيم و آن را تبديل به فرهنگ كنيم.
 
دارابي با اشاره به بالابردن ظرفيت مخاطبان گفت: بايد از اين فرصتي كه در كشور فراهم شده به خوبي بهره‌مند شويم تا آستانه‌ي تحمل مخاطبان را بالا ببريم تا بتوانيم دوستي را در جامعه گسترش دهيم.
 
معاون سيما خاطر نشان كرد: بايد فضاي صداقت و راستگويي در جامعه و نيز در رسانه‌ها در خط مقدم و اولويت نيز قرار بگيرد تا فضاي خلق آثار ماندگار كشورمان بيشتر شود.
 
در ادامه‌ي اين نشست "مهدي فرجي" دبير اجرايي سومين جشنواره تلويزيوني جام جم گفت:‌ جشنواره امسال گسترده‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار مي‌شود كه در اين دوره 469 اثر به بخش مسابقه راه پيدا كردند كه از اين تعداد 60 اثر به مرحله نهايي راه يافته‌اند.
 
وي ادامه داد: در اختتاميه جشنواره جام جم ضمن تجليل از هنرمندان و نيز برنامه‌سازان از خانواده‌هاي معظم شهدا نيز تجليل مي‌شود.
 
در ادامه اين مراسم از "پوستر"،  "سايت" و "تمبر" جشنواره رونمايي شد.
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ادامه،‌ "ايرج محمدي" از تهيه‌كنندگان با سابقه تلويزيون ضمن خوش‌آمدگويي به مهمانان گفت:‌ خوشبختانه جشنواره جام جم شكلي حرفه‌ايي به خود گرفته كه الزامات حرفه‌ايي شدن آن داشتن نيروهاي انساني حرفه‌اي است.
 
در ادامه "منصور ضابطيان" كه اجراي افتتاحيه سومين جشنواره تلويزيوني جام جم را عهده‌دار بود از "نورالدين عافي" جانباز جنگ تحميلي و راوي كتاب "نورالدين پسر ايران"  خواستند كه روي سن بيايد و او با حضورش طي گفتگويي كوتاه از خاطرات دوران اسارتش گفت و نيز با اشاره به چاپ بيش از 70 بار كتاب "نورالدين پسرايران" در 2500 نسخه در اين باره نيز سخن گفت.
 
به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران در بخش ديگري از اين مراسم‌ "بهروز خوش رزم" و "شايسته شوشتريان" سخنان كوتاهي مبني بر كشف استعدادهاي جوان را مطرح كردند.
 
در پايان مراسم افتتاحيه سومين جشنواره تلويزيوني جام جم،‌ "علي دارابي " معاون سيما،‌ "مهدي فرجي" دبير جشنواره،‌ از "علي‌اصغر پورمحمدي"،‌ "عزت‌الله مطهري" ،‌ "محمود جوانبخت"،‌ "رضا برجي"،‌ "نورالدين عافي"،‌ "شايسته شوشتريان"،‌ "سيمين رياضي"،‌ "محمود فلاح" ،‌ "علي اكبر تحويليان"،‌ "بهروز خوش‌رزم"، "علي‌اكبر محلوجيان" و از "ايرج محمدي" تقدير شد.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.