معاون نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: در طول امسال وضعيت هواي استان به مرز آلودگي نرسيده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
سيد ابراهيم موسوي در نخستين نشست ستاد هواي پاک استان قزوين که ديروز  با حضور نمايندگاني از دستگاه‌هاي ذيربط در سالن جلسات اداره کل محيط زيست قزوين برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در طول امسال وضعيت هواي استان به مرز آلودگي نرسيده است.

وي افزود: ولي اين مسئله چيزي از رسالت ما در جلوگيري از آلودگي هوا کم نمي‌کند زيرا پيشگيري هميشه بهتر و کم هزينه‌تر از درمان بوده و اميدواريم با اقدامات پيشگيرانه بتوانيم مانع از آلودگي هوا در سال‌هاي آينده بشويم.

معاون نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان قزوين با اشاره به نامگذاري هفته هواي پاک امسال با شعار محوري «انرژي پاک، مسئوليت اجتماعي و آسمان آبي» از طرف سازمان محيط زيست کشور، تاکيد کرد: برنامه‌هاي هفته هواي پاک امسال از 29 دي تا 5 بهمن ماه خواهد بود.

وي عنوان کرد: اميد مي‌رود با کمک دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و مشارکت مردم، تشکل‌ها و صنايع بتوانيم با اجراي برنامه‌هاي سمبوليک و نمادين در اين هفته، حساسيت عمومي نسبت به داشتن هواي سالم و پاک را در جامعه بالا ببريم.

وي برگزاري نشست خبري، گسترش فضاي سبز و درختکاري، معاينه فني رايگان، نشست مشترک با صنايع استان، برنامه آموزشي براي تاکسيرانان، همايش‌هاي پياده روي و دوچرخه سواري و سخنراني مديرکل پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه را از جمله برنامه‌هاي اين اداره کل در اين هفته برشمرد.

همچنين در اين جلسه نمايندگان دستگاه‌هاي شرکت کننده ضمن اعلام آمادگي براي همکاري و مشارکت در هرچه باشکوه برگزار شدن اين مناسبت ملي، نظرات و پيشنهادات خود را در اين زمينه ارايه کردند.

شرکت کنندگان بر ضرورت داشتن هواي پاک، استفاده از وسيله نقليه عمومي، برخورد با صنايع و وسايل نقليه آلاينده هوا ،و ضرورت فرهنگ سازي و تنوير افکار عمومي در حفظ و حراست از هواي پاک تاکيد کردند/س

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.