مشاور اطلاع رساني نخست وزير عراق گفت: ساکنان استان الانبار از عمليات ارتش عليه گروه تروريستي داعش حمايت مي‌کنند و تا چند روز ديگر همه تروريست‌ها نابود خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "علي الموسوي" در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين از بغداد درباره ادامه درگيري ها در شهرهاي الرمادي و فلوجه عراق گفت: اقدامات ارتش عراق در پايان دادن به تحصن در استان الانبار و مقابله با تروريست ها در صحراي اين استان بر اساس يک عمليات مشترک است. براي دولت عراق اثبات شده بود که گروه‌هاي تروريست در ميان معترضان حضور دارند و از اين اعتراضات به عنوان پوششي براي اقدامات جنايتکارانه خود در مناطق مختلف عراق استفاده مي‌کنند. نيروهاي وابسته به القاعده آن قدر جسور شده بودند که در برابر دوربين ها دولت و ملت عراق را تهديد مي کردند. پس از برچيده شدن چادر تحصن در شماري از مناطق اين استان روشن شد که تروريست‌هاي القاعده از اين اعتراضات به عنوان پوششي براي تقويت قدرت خود در اين استان استفاده کرده بودند.  تنش هاي فرقه اي در منطقه و ارتباطات جغرافيايي سوريه و عراق باعث حضور اين تروريست ها در اراضي اين کشور شده بود. ارتش عراق به صورت مسالمت آميز اين چادرها را برچيد و هيچ يک از معترضان زخمي نشد. دولت عراق شماري از خواسته هاي معترضان را برآورده کرده و نخست وزير اين کشور اعلام آمادگي کرده که حاضر است بر اساس اختيارات دولت خواسته هاي باقي مانده محقق شود. شماري از اين خواسته ها در حوزه اختيارات دستگاه قضايي و قوه مقننه است.

وي افزود: ارتش عراق حملات شديدي را عليه اين تروريست ها آغاز کرده است و تا چند روز ديگر همه تروريست‌ها نابود خواهند شد. مردم عراق از ارتش و نيروهاي پليس اين کشور براي مقابله با اين تروريست ها حمايت مي کنند. ارتش عراق به عشاير استان الانبار براي مقابله با اين تروريست ها کمک تسليحاتي مي کند. در صورتي که همکاري مردمي در اين استان نبود تروريست ها به اين راحتي از بين نمي رفتند. بارها نيروهاي سياسي و عشايري عراق از دولت مرکزي اين کشور خواسته بودند ارتش براي مقابله با تروريست ها وارد اين استان شود.

الموسوي در پاسخ به اين پرسش که برخي ها عمليات ارتش در استان الانبار را به انتخابات پارلماني عراق نسبت مي دهند، گفت: بيش از يک سال از اعتراضات در اين استان مي گذرد و در اين يک سال انتخابات شوراي استاني برگزار شده و دولت اين اعتراضات را متوقف نکرد. عمليات ارتش و نيروهاي پليس عراق در اين استان ناشي از حضور تروريست ها در اين استان بوده و اين مسئله براي مردم روشن شده است. دولت عراق در اين مدت منتظر ماند تا وضع براي مردم روشن شود مبني بر اين که تروريست ها در ميان معترضان حضور دارند. برخي از مجرمان بازداشت شده اعتراف کردند که در استان الانبار خودروهاي بمب گذاري شده را منفجر کرده بودند. در حال حاضر القاعده و داعش از برچيده شدن اين اعتراضات آسيب ديده اند و متاسفانه برخي از گروه هاي سياسي عراقي به جاي اين که از برچيده شدن اين اعتراضات و عمليات ارتش، پليس و عشاير عليه داعش حمايت مي کنند انتقاد مي کنند که اين به سود داعش است. متاسفانه اين گروه ها مي خواستند در خلال برچيده شدن چادر اعتراضات شماري از شهرندان عراقي کشته شوند تا اين گروه ها بتوانند از اين مسئله بهره برداري سياسي کنند. اين گروه ها نتوانستند به اين هدف برسند چرا که اين چادرها به صورت مسالمت آميز برچيده شد.

وي درباره دليل بازداشت شدن احمد العلواني نمانيده پارلمان عراق بيان داشت: نيروهاي عراقي مجوز قضايي بازداشت برادر اين نماينده را داشتند ولي وي در برابر مجوز بازداشت مقاومت و به سوي نيروهاي امنيتي تيراندازي کرد. در حال حاضر پرونده وي در دستگاه قضايي در جريان است. در صورتي که تيم محافظان العلواني به سوي نيروهاي امنيتي تيراندازي نمي کرد و برادر خود را تسليم مي کرد، بازداشت نمي شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار