نخست وزير ترکيه در مصاحبه با خبرنگار شبکه اِن اِچ کي درباره اوضاع منطقه و ترکیه سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني اِن اِچ کي، رجب طيب اردوغان ضمن ابراز نگراني از روي کار آمدن دوباره رژيم هاي خودکامه در خاورميانه، حرکت به سمت دموکراسي و احترام به افکار عمومي را خواستار شد.

اردوغان روز يکشنبه با خبرنگار شبکه اِن اِچ کي در دفتر کار خود در شهر استانبول مصاحبه کرد. نخست وزير ترکيه قرار است روز دوشنبه به ژاپن سفر کند. 

اردوغان در اظهارات اخير خود ظاهراً به کشورهايي مانند مصر اشاره داشت که به دنبال کودتاي نظامي، شاهد سرکوب تظاهرکنندگان بوده است. اردوغان گفت: «تلاش براي حل مشکلات با توسل به زور، در منطقه گسترش يافته است. لازم است که دموکراسي واقعي که در آن به خواست مردم احترام گذاشته مي شود، تحقق يابد». 

ماه گذشته، رسوايي فساد (اقتصادي) دامنگير چند تن از وزراي هيئت دولت اردوغان شد. دولت اردوغان نيز با انتقاد و فشار افکار عمومي مواجه شد. اردوغان در اين باره گفت: «مأموران تحقيق براي سرنگوني دولت تلاش مي‌کنند. آنها ترکيه را به سمت نادرست هدايت مي‌کنند».

اردوغان در آستانه سفر خارجي خود ابراز اطمينان کرد دوباره بر اوضاع مسلط خواهد شد و اجازه نمي‌دهد هرج و مرج براي مدت زيادي ادامه پيدا کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار