کوین پرینس بوآتنگ در فهرست یکی از بهترین بازیکنان شاخص جام جهانی 2014 برزیل قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران کوین پرینس بواتنگ فوتبالیست حرفه‌ای باشگاه آلمانی شالکه 04 و تیم ملی غنا است. او بازیکنی است که توانایی بازی در همه‌ی پست‌های زمین را دارد.

بوآتنگ در جولای سال 1994 با باشگاه هرتا آلمان قرارداد امضا کرد. در سال 2006 او نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن جوان آلمان شد.

بوآتنگ در سال 2007 بوندسلیگا را ترک کرد تا در لیگ انگلستان بازی کند، اما در سال 2009 با پیوستن به بورسیا دورتموند به لیگ آلمان بازگشت. او قبل از بازگشت به بوندسلیگا در تاتنهام در لیگ انگلستان و در تیم میلان در سری آ ایتالیا بازی کرد.

بوآتنگ در بین 10 بازیکن نامزد دریافت بهترین بازیکن آفریقا در سال 2010-201 شد. وی به دلیل قدرتش، سرعتش و بازی با تویش معروف است.

بوآتنگ بازی حرفه‌ای‌اش را با پیوستن به باشگاه جوانان رینیکندورفر شروع کرد و در اول جولای سال 1994 وقتی تنها 7 سال داشت به باشگاه هرتا آلمان پیوست. وی به مدت 2 فصل در تیم B هرتا بازی کرد و در فصل 2005-2006 به تیم اول این باشگاه پیوست.

در اولین حضورش باعث برد 2 بر صفر مقابل تیم آینترافت فرانکفورت در فصل 2005-2006 بوندسلیگا شد.

در سال 2005 بواتنگ برنده جایزه مدال برنز والتر فریتز زیر 18 ساله‌ها شد. بوآتنگ در اولین حضورش در بوندسلیگا در مقابل تیم فوتبال بورسیا مونشن گلادباخ بازی کرد که نتیجه‌ی آن دیدار دو بر دو مساوی شد.

در 27 جولای سال 2006 وی جایزه‌ی مدال برنز والتر فریتز زیر 19ساله‌ها را نیز از آن خود کرد.

در جولای سال 2007 بوآتنگ قراردادی چهار ساله با باشگاه تاتنهام هاتسپور بست. او در این باشگاه موفقیت‌های زیادی کسب نکرد و در ژانویه سال 2009 به صورت قرضی برای ادامه فصل به تیم بورسیا دورتموند داده شد.

باشگاه دورتموند قصد داشت در انتهای فصل با وی قراردادی امضا کند اما مشکلات مالی مانع از این قرارداد شد.

در آگوست سال 2009 تیم فوتبال پورث موس قراردادی سه ساله با وی امضا کرد و وی اولین گلش را در 12 دسامبر سال 2009 در مقابل تی بولتون به ثمر رساند.

در ماه می سال 2010 تیم پورث موس در فینال جام FA در مقابل چلسی بازی کرد. چلسی این دیدار را با نتیجه‌ی یک بر صفر به نفع خود به پایان رساند. در طول مسابقه بوآتنگ بر روی میشائیل بالاک خطا کرد که باعث آسیب دیدگی زانوی وی شد و این باعث شد میشائیل بالاک جام جهانی را از دست بدهد.

بوآتنگ ادعا می‌کند قبل از این خطا بالاک به صورت او سیلی زده بود، اما وی شخصاً از بالاک به خاطر این تکل و آسیب دیدگی وی عذرخواهی کرد.
در 17 آگوست سال 2010 وی به سری آ ایتالیا و باشگاه جنوا منتقل شد و بعد بلافاصله به صورت قرضی به تی آ.ث. میلان پیوست. بعد‌ها باشگاه میلان با وی قراردادی تاماه جون سال 2015 امضا کرد.

در 23 اکتبر سال 2011 بوآتنگ به عنوان ذخیره در نیمه‌ی دوم به میدان آمد و توانست ظرف مدت 14دقیقه سه گل به ثمر برساند. میلان در نیمه‌ی اول با سه گل عقب بود اما در نهایت بازی را چهار بر سه به نفع خود به پایان رساند.

بوآتنگ دومین بازیکن در تاریخ رقابت‌های سری آ ایتالیاست که تاکنون به عنوان بازیکن تمرینی هت تریک می‌کند. این هت تریک سریعترین هت تریک در سری آ بعد از هت تریک دیوید ترزگه است.

در 30 آگوست سال 2013 باشگاه میلان اعلام کرد بوآتنگ به باشگاه آلمانی شالکه 04 پیوسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار