نایب رییس فدراسیون والیبال گفت: نداشتن تمرینات منسجم مهمترین مشکل تیم های لیگ برتر والیبال ایران است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، صدیقه کعبی زاده افزود: به غیر از تیم های گاز ایران و ذوب آهن اصفهان که به دلیل تمرینات منسجم نتایج خوبی نیز در دور رفت لیگ برتر والیبال زنان ایران کسب کردند، سایر تیم ها تمرینات خود را منظم برگزار نمی کنند.

وی با بیان اینکه تمرینات تیم‌های لیگ برتری باید چندین ماه قبل از آغاز مسابقات شروع شود، گفت: متاسفانه بسیار از تیم های لیگ برتر ابتدا منتظر جذب اسپانسر می شوند و بعد تمرینات خود را آغاز می کنند. در صورتی که تیم های باید تمرینات خود را قبلا آغاز کنند.

نایب رییس فدراسیون والیبال تصریح کرد: هر چند بازیکنان و مربیان برخی تیم های لیگ برتر والیبال زنان تا آخرین لحظات جذب اسپانسر مشخص نمی شود، اما باید مربیان با همکاری هیات های والیبال استانی و با استفاده از امکانات آنان به گونه ای عمل کنند که تمرینات تیم های منظم تر برگزار شود که تیم ها بعد از ورود اسپانسر ها با مشکل مواجه نشوند.

وی در باره سطح فنی پایین برخی تیم های لیگ برتر والیبال زنان گفت: مقداری از کاهش بار فنی این تیم ها به مربیان آنان بر می گردد. این مربیان در سال گذشته در دوره های تکنیکی والیبال شرکت کردند، اما هنوز نتوانسته اند آموخته های خود را به بازیکنان منتقل کنند. اشکالات تکنیکی بازیکنان لیگ برتر نشان می دهد که مربیان در انتقال مفاهیم و علم والیبال کوتاهی کردند.

کعبی‌زاده تصریح کرد: مربیان در دوره های آموزشی شرکت کردند، اما در خروجی بازیکنان و سیستم های والیبال این تعالیم دیده نمی شود. مربیان از فرصت بوجود آمده برای آموزش استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط برخی مربیان با آموزش فدراسیون والیبال قطع شده است، خاطرنشان کرد: اگر مربیان فکر کنند که همه چپز را می دانند، افت والیبال زنان است و پیشرفتی صورت نمی پذیرد. متاسفانه اغلب مربیان فکر می کنند خیلی چیزها را می دانند و در کلاس ها شرکت نمی‌کنند.

نایب رییس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه لیگ برتر نماد ورزش حرفه ای هر کشور است، افزود: مربیان باید برای حضور در لیگ برتر شرایط را بسنجند و با آگاهی کامل در این رقابت ها شرکت کنند. متاسفانه برخی اقدامات آنان نشان می دهد که از والیبال حرفه ای فاصله زیادی دارند. اگر والیبال زنان ایران بیشتر به سوی علمی شدن پیش برود در نهایت باعث افزایش توان تیم ملی والیبال زنان ایران خواهد شد.

دور برگشت لیگ برتر والیبال زنان از 26 آذر آغاز خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار