آیت‌الله خزعلی، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور هزار ناشر و صد هزار عنوان کتاب داخلی و خارجی در شیراز گشایش یافت.

در افتتاح این نمایشگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله خزعلی، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از مسؤولان استانی حضور داشتند.

صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه های استانی با محوریت کتاب و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی به عنوان مادر فرهنگ سازی بشرو دستیابی آسانتر به کتاب حدود دو دهه است که در کشور برگزار می شود.

وی، نمایشگاههای استانی کتاب را فرصتی برای گردش نشر عنوان و اضافه کرد: چهارمین هدف این اقدام خوب فرهنگی، کمک به اقتصاد مصرف کننده است.

صالحی ادامه داد: بن های خرید کتاب که 750 میلیون تومان در نمایشگاه فارس توزیع می شود کمکی برای مصرف کنندگان کتاب خواهد بود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه کتاب صرفاً یک فروشگاه بزرگ کتاب نیست؛ بلکه باید به یک جریان فعال و پر تپش فرهنگی تبدیل شود.

در این نمایشگاه از 131 ناشر فعال استان فارس تعداد 80 ناشر شرکت کردند.

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز از تا بیستم دی ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی دایر است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.