عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تحکیم بنیاد خانواده را مانعی در مقابل بروز آسیب های فردی و اجتماعی در جوانان دانست.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از وزارت ورزش وجوانان قاسم احمدی لاشکی  گفت: بحث هویت جوانان برگرفته از خانواده است. اگر بنیاد خانواده محکم و قوی باشد و فرهنگ ایرانی اسلامی را به جوان خود بشناساند، مشکلات جوانان حل می شود.

وی افزود: فرهنگ ایرانی اسلامی دو بال پرواز جوانان است که باید با هم گسترده شوند و به هیچ وجه نباید آنها را مجزا به کار بریم و از هم تفکیک کنیم چرا که تاثیرات مثبتی را برای جامعه به همراه نخواهند داشت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با تاکید بر نقش خانواده در کنترل آسیب های اجتماعی جوانان گفت: دو نوع آسیب برای افراد جامعه اتفاق می افتد؛ آسیب های فردی و آسیب های جمعی یا اجتماعی. اگر در زمانی که اشخاص دچار آسیب های فردی می شوند برای بهبود آنها و حل مشکلشان اقدامی نکنیم، فرد آسیب دیده با ورود به جامعه دیگران را مسموم می کند و باعث بروز آسیب جمعی می شود. باید توجه داشته باشیم که آسیب فردی به خانواده باز می گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت خانواده بر عملکرد جوانان باید مورد توجه قرار گیرد. خانواده می تواند جوانان خود را برای بهره برداری از فضاهای مجازی نیز آموزش دهد تا جوانان کمتر به سمت انحرافات و آسیب های فضای مجازی کشیده شوند.

 وی افزود: خانواده ها می توانند نحوه استفاده و شیوه بهره برداری از ابزارهای فضای مجازی را برای جوانان خود مشخص کنند. ما باید از طریق صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان تبلیغات اسلامی کمیته آموزشی تشکیل دهیم که برای آموزش جوانان فعالیت کند تا اگر جوانان دچار آسیب های فردی و جمعی شدند برای حل مسائل آنها اقدام کنند. این کمیته می تواند تاثیرات ناگوار و منفی فرهنگ غربی بر روی جامعه را شناسایی کرده و آنها را کنترل نماید.

احمدی لاشکی گفت: ما نمی توانیم بگوییم ماهواره  و فضای مجازی بد است، بلکه باید سعی کنیم نحوه استفاده درست آنها را به جوانان خود آموزش دهیم و از انحراف فکری آنها جلوگیری کنیم.


انتهاي پيام/
برچسب ها: خانواده ، تحکیم ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار