آمار نیم فصل اول سوپرلیگ بسکتبال، ‌برتری پتروشیمی بندرامام صدرنشین بازیها را در بیشتر شاخصهای آماری نشان می دهد. تیم صنایع دومین تیم ماهشهر نیز بدترین آمار نیم فصل را داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کمیته آمار فدراسیون بسکتبال بعد از آمار فردی نیم فصل اول، آمارهای تیمی را نیز منتشر کرد که تیم پتروشیمی بندرامام در بیشتر شاخصها، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اما برخلاف انتظار تیم افرا خلیج فارس با وجود قرار گرفتن در رده نهم جدول در رده دوم برترینهای بیشتر شاخصهای آمار قرار دارد. دو تیم تهرانی دیگر یعنی دانشگاه آزاد و مهرام در رده های بعدی قرار دارند و تیم صنایع ماهشهر نیز بدترین آمار نیم فصل اول را ثبت کرد.

بهترین پرتابها در ماهشهر

تیم پتروشیمی بندرامام با 34.12 درصد پرتابهای 3 امتیازی در صدر لیگ قرار دارد و تیمهای افرا با 33.3 و دانشگاه آزاد با 30.1 درصد پرتاب موفق 3 امتیازی در رده های بعدی جای دارند. تیم صنایع در سوی دیگر ماهشهر بدترین آمار 3 امتیازی را با 21.83 درصد داشت.

همین رده بندی در میانگین امتیاز کسب شده در هر بازی نیز صادق بود و تیمهای پتروشیمی بندرامام با 83.64، افرا خلیج فارس با 81.9 و دانشگاه آزاد با 71.82 میانگین امتیاز در هر بازی، بهترین آمار را داشتند در حالی که صنایع ماهشهر کم امتیازترین تیم لیگ با میانگین 58.91 امتیاز در هر بازی بود.

پتروشیمی با 60.12 درصد، بهترین آمار پرتاب پنالتی نیم فصل اول را نیز ثبت کرد و تیمهای افرا و دانشگاه آزاد در رده های دوم و سوم پرتاب پنالتی بودند. صنایع ماهشهر با 53.82 درصد پرتاب پنالتی ضعیفترین آمار در این زمینه را داشت.

تیمهای مهرام و ذوب آهن در هر سه مورد در رده های چهارم و پنجم برترینها قرار داشتند.

بهترین ریباندرهای لیگ در پتروشیمی


تیم پتروشیمی با مجموع 511 ریباند در نیم فصل اول، بیشترین تعداد ریباند را داشت. تیمهای افرا با 477 و دانشگاه آزاد با 460 ریباند در رده های بعدی این جدول قرار دارند و کمترین ریباند مختص صنایع ماهشهر با 364 ریباند بود.

بیشترین پاس منجر به گل در ماهشهر


دو تیم ماهشهری در پاسهای منجر به گل هم دو سر جدول را به خود اختصاص دادند. تیم پتروشیمی با 141 پاس در صدر و تیم صنایع با 74 پاس در قعر جدول بیشترین پاسهای منجر به گل قرار دارند و تیمهای افرا و دانشگاه آزاد با 130 و 118 پاس در رده های دوم و سوم جای گرفتند.

همین رده بندی در جدول بیشترین توپربایی هم به چشمم می خورد. تیمهای پتروشیمی، افرا و دانشگاه آزاد در رده های اول تا سوم بیشترین تعداد توپربایی و تیم صنایع در رده آخر قرار دارند.

بیشترین توپ لو داده در دانشگاه آزاد

تیم ماهان در نیم فصل اول کمترین تعداد توپهای از دست رفته با 364 مورد را ثبت کرد و نیروی زمینی هم با 367 توپ از دست رفته، در رده بعدی جای گرفت اما دانشگاه آزاد تهران با 511 توپ از دست رفته، بیشتر از تمام تیمهای لیگ توپ از دست داد.

نیم فصل دوم سوپرلیگ، امروز با 6 دیدار آغار می شود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: آمار ، نیم ، فصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار