رئيس سازمان ثبت اسناد کشور در کميسيون اصل 90 عنوان کرد که طرح کاداستر در بيش از 95 درصد عرصه‌هاي شهري اجرا شده و اجراي 100درصدي اين طرح منوط به تعيين تکليف مالکيت اراضي دولتي است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
طرح کاداستر در بيش از 95 درصد عرصه‌هاي شهري در کشور اجرايي شده است
داوود محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه امروز کميسيون اصل 90 مجلس گفت: جلسه امروز کميسيون اصل 90 با حضور رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با معاونين وي برگزار شد و شکايات واصله در خصوص اين سازمان به کميسيون اصل 90 مطرح شد و از سوي ديگر اين جلسه به منظور آشنايي بيشتر رئيس و معاونين سازمان ثبت اسناد با وظايف کميسيون اصل 90 و آشنايي اعضاي کميسيون با سياست‌هاي آينده سازمان ثبت اسناد برگزار شد.

وي افزود: عمده شکايات مطرح شده از سازمان ثبت اسناد در جلسه امروز کميسيون در مورد شکايت مردم از نحوه اجراي طرح کاداستر، تعيين تکليف اراضي فاقد سند، اراضي که سازمان اوقاف نيز مدعي مالکيت آن است اشاره کرد و برخي شکايات ديگر نيز در خصوص عدم استقرار ادارات ثبت اسناد در برخي شهرها و نبود تشکيلات سازماني در اين شهرها از عدم اجراي آراي ديوان عدالت اداري شکايات مربوط به زمين‌خواران و نقش مثبتي که سازمان ثبت اسناد در اين ارتباط مي‌تواند داشته باشد، بود.

نايب رئيس کميسيون اصل 90 مجلس اظهار داشت: اين شکايات به اطلاع مسئولين سازمان ثبت اسناد رسيد و آنها نيز توضيحات خود را در خصوص شکايات مطروحه ارائه کردند و رئيس سازمان ثبت اسناد عنوان کرد که فرآيند کار اين سازمان به نحوي سازماندهي شده که با هزينه کمتر و شفافيت بيشتر و دقت بالاتر خدمات بهتري به مراجعه‌کنندگان ارائه شود.

محمدي خاطر نشان کرد: رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت که طرح کاداستر در بيش از 95 درصد از عرصه‌هاي شهري اجرايي شده و اسناد دفترچه‌اي به اسناد رقومي تغيير پيدا کرده و براي تکميل طرح کاداستر بايد مالکيت اراضي دولتي تعيين تکليف شود که اقداماتي در اين باره آغاز شده است.

رئيس سازمان ثبت اسناد همچنين توضيحاتي را در خصوص ثبت الکترونيک و کاهش مراجعات مردمي و ثبت درخواست‌ها از طريق رايانه که امکان جعل و صدور اسناد مجعول را از بين مي‌برد و نيز سالم‌سازي و ارتقاء سلامت اداري و تسريع در روند خدمات‌رساني ارائه کرد./س

برچسب ها: طرح ، کاداستر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.