کارشناس مسوول دفتر توانمندسازی خانواده اداره کل بهزیستی استان ایلام از بیمه شدن یک هزار و 753 زن سرپرست خانوار ساکن مناطق روستایی، عشایری و شهری این استان خبر داد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالصباح کارزانی با اعلام این خبر گفت: کار بیمه زنان روستایی از سوی صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن مناطق شهری از محل قانون هدفمندی یارانه ها انجام گرفته است.
وی ادامه داد: طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از سال 88 آغاز شده که در اجرای آن از سوی بهزیستی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط به دهیاری ها معرفی و اطلاعات آنان وارد تارنمای صندوق بیمه روستایی و عشایری شده و حق بیمه آنان به صورت متمرکز توسط بهزیستی کشور واریز می شود.
وی حق بیمه پرداختی برای هر نفر در این طرح را بر پایه توافق با سازمان بهزیستی کشور و صندوق مرکزی بیمه روستاییان 810 هزار ریال در سال عنوان کرد.
کارشناس مسوول دفتر توانمندسازی خانواده بهزیستی ایلام بیان کرد: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از سال گذشته آغاز شده که بخشی از آن از ناحیه دولت و محل قانون هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی استان ها تامین خواهد شد.
کارزانی سرانه پرداختی بابت بیمه این زنان را از سوی بهزیستی 300 هزار ریال در ماه عنوان کرد.
وی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق شهری، روستایی و عشایری که مشمول این بیمه ها می شوند باید دارای دستکم 18 و حداکثر 50 سال بوده و همچنین به عنوان سرپرست خانوار مددجوی زیرپوشش بهزیستی باشند.
وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار که دارای شرایط لازم باشند اعم از ساکنان مناطق شهری و روستایی و عشایری می توانند برای تشکیل پرونده و استفاده از این بیمه به اداره های بهزیستی شهرستان ها مراجعه کنند./ش
 
 
 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.