به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، آنچنان که از این تعریف برمی آید، رفتار سازمانی می تواند نقش موثر و کلیدی در شغل هر فرد داشته باشد و به بهبود و پیشرفت یا پسرفت و عقبگرد فرد در شغلش بیانجامد.
در گزارش پیش رو، برخی از ملزومات رفتار سازمانی که هر متقاضی استخدام باید برای موفقیت آنها را رعایت کند، اشاره شده است:
1. مثبت اندیش باشید وقتی وارد محیط کار تازه شدید به جای اینکه فکر زیراب زدن و مشکل درست کردن برای دیگران باشید، دیدتان را مثبت کنید. به فکر پیشرفت و اعتلای شغلی خود باشید و به جای نقشه کشیدن برای از میدان به در کردن این و آن برای خود و شغل خودتان برنامه بریزید.
2. به قوانین احترام بگذارید شرکت های مختلف قوانینی برای خود دارند. بعضی ها از قانون کار پیروی می کنند و بعضی های دیگر ترجیح می دهند خودشان هر قانونی خواستند وضع کنند. رفتار سازمانی کارمند را به احترام به قوانین تشویق می کند، اگرچه که از کارفرما هم انتظار دارد هر روز جرفش عوض نشود.
3. نسبت به انتقاد و تشویق واکنش نشان دهید انتقاد و تشویق دیگران به ویژه کارفرما را برای خود مهم کنید. نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهید و آن را در کارتان تاثیرگذار بدانید.
4. همکارانتان را بشناسید نام و نام خانوادگی همکارانتان را به یاد بسپارید چون قرار است ساعات زیادی از روز را با آنها سپری کنید. توجه داشته باشید که دانستن نام دو سه نفری که کارشان با شما در ارتباط است کفایت نمی کند. اگر در مجموعه ای کوچک کار می کنید همه را بشناسیدو اگر کارمند مجموعه ای بزرگ هستید سعی کنید هر روز افراد بیشتری را بشناسید.
5. محترمانه و شمرده صحبت کنید لحن صحبت با همکارانتان باید محترمانه باشد، یعنی نه زیاد صمیمانه و خودمانی و نه خیلی عصاقورت داده و رسمی. در واقع صحبت در محیط کار یک لحن حد وسط را می طلبد که با استفاده از این لحن بتوان حرمت ها را نگاه داشت.
6. مناسب محل کار لباس بپوشید محل کار نه عروسی است و نه خانه. در محل کار باید لباس های مناسب و ساده و سنگین پوشید. هر روز یک تیپ زدن و از لباس های زرق و برق دار یا با مدل های آنچنانی استفاده کردن، مناسب محل کار نیست.
البته که باید اراسته باشید اما این آراستگی به معنای پوشیدن لباس های جیغ و تابلو یا استفاده از آرایش ها و پیرایش های جلب توجه کننده نیست.
انتهاي پيام/