نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای طرح عظیم سد کوثر در بودجه سال آینده 16 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای موظف است پیگیری‌های لازم را برای انجام عملیات شبکه پایاب سد کوثر انجام داده و این امر را سرعت ببخشد.

وی گفت: سد کوثر یکی از طرحهای مهم استان است که سال‌هاست از آغاز عملیات ساختمانی آن می‌گذرد و با توجه به پیشرفت 83 درصدی عملیات ساختمانی آن پیش‌بینی می‌شود در سال آینده عملیات ساختمانی آن تکمیل و آبگیری شود.

این نماینده مجلس افزود: این سد با صرف میلیاردها تومان اعتبار زمانی برای مردم منطقه و 15هزار هکتار اراضی پایین دست آن حلاوت خواهد داشت که شبکه پایاب آن تکمیل شود چرا که با آبگیری این سد تنها محدوده کمی از اراضی و باغات منطقه از این نعمت برخوردار خواهند شد که در حال حاضر هم از آب همین رودخانه‌ای که در پشت سد جمع خواهد شد، استفاده می کنند.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق وزیر نیرو داشتیم افزایش قابل ملاحظ‌ه‌ای در اعتبار سال آینده سد داریم و 16 میلیارد تومان اعتبار سال 93 آن خواهد بود و مقرر است برای شبکه پایاب سد نیز از محل درآمدهای دولت در سایر کشورها از طریق فاینانس اعتباری جذب شود.

وی بیان داشت: پیشرفت فیزیکی شبکه پایاب سد که از سال پیش آغاز شده در حدود 12 درصد است و شرکت آب منطقه‌ای استان هم باید از منابع بانک توسعه اسلامی نیز استفاده کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: خواست ما از شرکت آب منطقه‌ای تکمیل مطالعات 9 سد دیگر در حال مطالعه منطقه است و در این میان سد شهید پستی که اهمیت ویژه‌ای برای بخش خورش‌رستم دارد برابر تعهد این شرکت در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم باید در تیرماه سال 93 تکمیل شود تا شرایط برای اخذ ماده 125 و ردیف جذب و پس از آن آغاز عملیات اجرایی فراهم شود/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلخال ، تکمیل ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.