وزیراطلاع رسانی مصر، رئیس شبکه بین المللی النیل را به دلیل پخش فیلمی درباره محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع این کشور، از سمت خود برکنار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شبکه خبری رسمی مصر (النیل) صبح روز جمعه گذشته به اشتباه، فیلمی مستند درباره "دستاورد"های محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر را پخش کرد و این اقدام باعث شد که "دریة شرف الدین" وزیر اطلاع رسانی مصر، "میرفت القفاص" رئیس شبکه النیل رااز سمت خود برکنار کند و همچنین مجازات هایی را برای برخی از کارکنان این شبکه درنظربگیرد.

طبق تصمیم وزیر اطلاع رسانی مصر، همه کارکنان شبکه النیل که به نحوی در نمایش این فیلم سهم داشتند نیز به مدت سه ماه از کار تعلیق شدند.

وزیر اطلاع رسانی مصر بعد از برکناری میرفت القفاص، "سامح رجائي" را به عنوان جانشین وی و رئیس شبکه النیل تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی " الشرق الاوسط " مصر، سامح رجائي مدتی پیش رئیس شبکه خبری النیل بود، ولی در زمان صلاح عبدالمقصود وزیر وابسته به گروه اخوان المسلمین، از این سمت برکنار شد.

شبکه خبری النیل روز جمعه به اشتباه، بخش هایی از فیلمی مستند تحت عنوان "دستاوردهای مرسی" را به مدت چند دقیقه پخش کرد و بعد از اینکه متوجه اشتباه خود شد، پخش فیلم را متوقف کرد.

پخش این فیلم با تظاهرات گروه اخوان المسلمین در روز جمعه دراعتراض به برکناری مرسی و محاکمه وی به اتهامات متعدد از جمله دست داشتن در کشتار معترضان و جاسوسی برای طرف های خارجی همزمان بود.

پایگاه رسمی "بوابة الأهرام" به نقل از "میرفت محسن" نوشت: گروهی که نسبت به پخش این فیلم اقدام کرد، مسئول این اتفاق است. وی از این اقدام به عنوان فاجعه و اشتباه بزرگ یاد کرد.
محسن افزود: این اقدام نادرست بود، اما نمی دانم که آیا عمدی بوده و یا یک سهل انگاری فجیع بوده است، اما به هرحال با مخالفت و واکنش های گسترده روبرو خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مرسی ، مصر ، النیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار