دبیر چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی خواستار توجه بیشتر دولت به صادرات خدمات فنی مهندسی کشور شد و گفت : در حاضر صدور خدمات فنی مهندسی ایران به دیگر کشورها با موانع و مشلاتی مواجه است که دولت و بویژه وزارت امور خارجه می توانند این مشلات بر برطرف کنند .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی؛مهندس عبدالعظیم گلچین افزود: صدور خدمات فنی مهنسی می تواند برای کشور ارزآوری بسیار بالائی داشته باشد .
 
وی اضافه کرد : در حال حاضر کشور ترکیه در منطقه ما بیشترین صادرات خدمات فنی مهندسی را دارد این در صورتی است که جمهوری اسلامی ایران در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی ، دارای توانمندی بسیاری بالائی است و از پتانسیل خوبی برخوردار است .

 عضو هیئت مدیره انمجن های ساختمانی کشور افزود :وزارت امور خارجه باید سفارتخانه ها را مکلف کند تا در کشورهائی که قراردارند ، مرکز و نقاطی را که نیازمند جذب خدمات فنی مهندسی هستند شناسائی کرده و اطلاعات آنها را در اختیار بخش های اقتصادی کشور قرار دهند تا زمینه صدور خدمات فنی مهندسی فراهم شود.
 
گلچین افزود: در حال حاضر در دستور کار سفارتخانه ها نیست و به نوعی وابسته های بازرگانی چنین وظایفی را اجرا نمی کنند تا صدور خدمات فنی منهدسی داشتهخ باشیم ترکیه بخش مهمی از منابغ ارزی خودشانر ا  ا از این طریق تامین می کنند در حالی که ما توانمندی های بسیاری داریم . 

دبیر چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی گفت : در این کنفرانس موانع و مسائل پیش روی صادرات خدمات فنی مهندسی از جمله بحث ، تامین منابع مالی ، بیمه نامه ها و تسهیلات بانکی را مورد بررسی قرار خواهم داد و امیدارم با کمک مراکزی علمی و همچنین مراجع قانونگذار و قضائی و اجرائی کشور ، زمینه افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی را فراهم کنیم .

دبیر چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی گفت :در این همایش 31 تشکل مشارکت دارند که گردش مالی این شرکت ها سالانه بین 300 تا 400 میلیاد دلارهست که این نشان دهنده نقش مهم این شرکت ها در اقتصاد و امور توسعه ای کشور است .

آقای گلچن با بیان اینکه گروه شرکت کنندگان در چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی حدود 4 هزار شرکت را دربر می گیرد گفت : این شرکت ها  نقش مهمی در توسعه ی  زیر نبائی  کشور دارند.

وی اضافه کرد : تلاش می کنیم در این کنفرانس بخش های مختلفی را که نیازمند توجه برای سرمایه گذاری و توسعه هستند ، شناسائی کرده و آنها را به اطلاع شرکت های مختلف برسانیم در آن بخش ها سرمایه گذاری و فعالیت های توسعه ای صورت بگیرد .
 
گلچینی با بیان اینکه در مسیر توسعه کشور باید  نقش عوامل گونان گون را با هم بشناسیم تا به هدف مورد نظر برسیم ، گفت : توسعه نیازمند دیدگاه جامع است و لذا بخشی نگری و توجه نداشتند به دیگر بخش ها ، مسیر توسعه کامل کشور را منحرف می کند .
 
چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود .

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: احداث ، صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار