در صورت تایید کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور در اداره کار مبنی بر بازنشستگی بر اساس مشاغل سخت و زیان‌آور مشکلی از سوی تامین اجتماعی برای برقراری مستمری وجود ندارد.

رضا معینی معاون بیمه‌ای تأمین اجتماعی غرب تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: در چهاردهم مهر ماه سال 80 قانونی تصویب شد که بر اساس این قانون بیمه‌شدگانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به فعالیت هستند، صیانت شود.
 
وی با تاکید بر اینکه افراد متقاضی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بایستی با مراجعه به اداره کار فرم‌های مربوطه را پر کنند، تصریح کرد: متقاضیان با پر کردن فرم‌های شماره یک و شماره دو و پس از بررسی سخت و زیان‌آور بودن شغل آنها، قانون مشاغل سخت و زیان‌‌آور برایشان اجرا خواهد شد.
 
معاون بیمه‌ای تأمین اجتماعی غرب تهران یادآور شد: افرادی که 20 سال متوالی و 25 سال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار باشند به ازای هر سال سابقه بیمه، یک و نیم سال محاسبه و این افراد بازنشسته خواهند شد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برخی از شاغلان در مشاغل سخت و زیان آور با وجود داشتن 24 و یا حتی 27 سال سابقه باز هم هنوز بازنشسته نشده‌اند، گفت: ممکن است این افرادی 20 سال به صورت عادی سابقه داشته باشند و سه سال سابقه مشاغل سخت و زیان‌آور را داشته باشند که بر اساس قانون سابقه این فرد 24.5 سال خواهد بود که شامل بازنشستگی نخواهد شد.
 
معینی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی مجری تصمیمات کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور است و اگر شغلی سخت و زیان‌آور تشخیص داده شود، مشکلی برای برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی نداریم./
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مشاغل ، بیمه ، مستمری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار