تهیه‌کننده برنامه "سیر پیشرفت" گفت: دکتر "جعفر قادری" و "علی محمد احمدی" عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس درخصوص لایه بودجه سال 1393 صحبت می‌کنند.

"مرتضی بابایی" تهیه کننده "مسیر پیشرفت" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه "مسیر پیشرفت" دوشنبه 16 دی با حضور دکتر "جعفر قادری" عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس بعنوان مهان حضوری و دکتر "علی محمد احمدی" عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس به صورت تلقی به بررسی بودجه سال 1393 خواهد پرداخت.
 
وی افزود: بودجه بازتاب آثار مالی یک ساله مجموعه سیاست‌های دولت است و انتظار می‌رود که منابع و مصارف بودجه مبتنی بر شرایط اقتصادی کشور برآورد شود که معمولا 2 کارکرد عمده داشته که می‌تواند بعنوان مهم‌ترین ابزار سیاستگذاری برای ایجاد ثبات، تحریک رشد اقتصادی، بهبود اشتغال و توزیع درآمد سیاستگذاری شود.
 
بابایی ادامه داد: انتظار بعدی از بودجه ارائه تصویر روشن و دقیق از نحوه اداره بخش عمومی کشور شامل نحوه تجهیز منابع و تخصیص هزینه‌ها اعم از جاری و عمرانی است.
 
وی تصریح کرد: بررسی مقدماتی لایحه بودجه 93 توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که در لایحه سال 93 بیشتر اداره بخش عمومی کشور شامل تجهیز منابع و تخصیص هزینه‌ها مدنظر قرار گرفته که با عنایت به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌ها و مشکلات پیش رو، لازم است یک بسته سیاستی منسجم و سازگار با اهداف کوتاه مدت و میان مدت تعیین شود و پس بر اساس آن بودجه کشور تنظیم شود.
 
بابایی ادامه داد: البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که فرصت زمانی تشکیل دولت جدید تا زمان تقدیم بودجه که سر موعود به مجلس ارائه شده اندک بوده و لذا این امر امکانپذیر نبوده است.
 
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس لازم است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت بخواهند تا در اسرع وقت یک بسته سیاستی سازگار ارائه کنند تا از مشکلات ناسازگاری سیاست‌های اقتصادی و حرکت مستقل آنها از یکدیگر ممانعت شود تا مسائل سال‌های گذشته مبنی بر بی‌ثباتی متغیر‌های کلان اقتصادی کشور دوباره بروز نکند.
 
شایان ذکر است برنامه زنده و گفتگو محور "مسیر پیشرفت" دوشنبه‌ها از ساعت 22 با اجرای علی پاکزاد روی آنتن شبکه تهران رفته که مخاطبان می‌توانند سوالات خود را از طریق پیامک 10000542 مطرح کنند.
 
انتهای پیام/ ص
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار