پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ با انتشار گزارشي به نقش امريکا در آشوب و ناآرامي‌هاي فعلي عراق اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ ،‌ هرچند محافل سياسي و رسانه‌اي غربي و صهيونيستي در منطقه همواره ادعا مي‌کردند عامل عمليات تروريستي و ناآرامي‌ها در عراق گروه‌هاي قومي و مذهبي داخلي است، ولي حساب شده بودن آنها حکايت از اين واقعيت داشت که دستي فراتر از گروه‌ها و شبه ‌نظاميان  داخلي همسو با ديپلماسي و نظامي گري آمريکا در عراق اين عمليات‌هاي تروريستي و نا‌آرامي‌ها را مديريت مي‌کند، شايد بتوانند:
 
اولا، حضور نظامي و غير نظامي خود در اين کشور را توجيه کنند، 
ثانيا، از شکلگيري وحدت و انسجام داخلي بين اقوام و گروه‌هاي شيعه، سني و اکراد جلوگيري کنند،
ثالثا، مانع از قدرت گرفتن گروه‌هاي و جريان‌هاي مستقل و آگاه/ بخصوص اکثريت شيعه/ در اين کشور شوند. 
پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ با انتشار گزارشي به نقش امريکا در آشوب و  ناآرامي‌هاي فعلي عراق اذعان کرد. در اين گزارش با عنوان "کماندوهاي تحت حمايت امريکا مسئول آدم ربايي، شکنجه و قتل عراقي‌ها" به نقش پل برمر حاکم غيرنظامي سابق امريکا در عراق پس از سرنگوني رژيم صدام اشاره شده است. بر اساس اين گزارش زماني که وي  نيروهاي پليس و امنيت ملي عراق را منحل کرد، گروهي از شبه نظاميان حامي اشغال عراق را تشکيل داد... در حقيقت ماهيت جنايات پنهاني که اين نيروها مرتکب شدند، انگيزه اصلي کشتار خشونت آميز فرقه اي سال 2006 و 2007 بوده است.

بر اساس پروتکل هاي کنوانسون ژنو، اشغال عراق نه تنها نتوانست از مردم اين کشور در دوران اشغال حمايت کند بلکه رسما شبه نظاميان و گروههايي مسلحي در اين کشور تشکيل شد که به اقدامات آنها براي کنترل عراق کمک کرد.

اين گزارش حاکي است پل برمر مرتکب جنايت عليه بشريت در عراق شد و اقدام به نسل کشي و پاکسازي اين کشور از طريق هدف قرار دادن هزاران غيرنظامي بي گناه کرد . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار