کسانی‌که تمرینات کشتی در صبح می‌دهند، به دلیل بالا بودن فشار در "دیسک کمر "و جمع شدن آب در دیسک بعد از خواب، شانس پارگی این عضو و پارگی 80درصد بافت‌های دیگر در آن‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل، دکتر اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در حاشیه کنفرانس تازه‌های الکتروتراپی گفت: دستگاه تنفس (Tens) که برای کاهش درد عضلات به کار می‌رود، فقط در حیطه تخصصی فیزیوتراپ‌ها است و افراد دیگر بدون تجویز پزشک فیزیوتراپ، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین افرادی که وایت کت (یونیفرم) پزشکی ندارند، نمی‌توانند در مراکز درمانی و غیر درمانی الکتروتراپی انجام دهند.

وی تصریح کرد: تا ساعت 3 ابتدای روز(صبح) و ساعت پایانی روز (غروب) که خسته هستید، ورزش نکنید، زیرا بسیار آسیب زا است، به دلیل این‍که دیسک کمر در این زمان بسیار پرآب است و در مرحله خطر قرار دارد. ابتدا باید با قدم زدن آهسته، آب "دیسک کمر" را کاهش و این عضو را از حالت خطر خارج کنیم،  بعد به نرمش بپردازیم.

دکتر ابراهیمی در خصوص استفاده از تردمیل متذکر شد: تردمیل فشار زیادی به زانو و کمر وارد می‌کند و بیمارانی که مبتلا به کمر درد و زانو درد هستند، نباید از این دستگاه استفاده کنند و لازم است با راه رفتن و دویدن آرام به استخوان‌های کمر و زانو اکسیژن برسانند.

 برای استفاده از تردمیل، باید سرعت دستگاه با نقباضات عضله هماهنگ باشد. قبل از استفاده از تردمیل، باید ابتدا قدرت عضلات تقویت شده و توان فرد بالا رفته بعد از تردمیل استفاده کند. به همین دلیل عمده کسانی‌که از این دستگاه ورزشی استفاده می‌کنند، دچار زانو درد و کمر درد هستند، زیرا بدون آمادگی قبلی از تردمیل استفاده می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: آب درمانی حتی برای افردی‌که دچار اضافه وزن هستند، و یا حتی مبتلا به کمر دردند، زیاد توصیه نمی‌شود، زیرا عضلات در آب کاملا سست شده و بعد از بیرون آمدن از آب با همین عضلات ضعیف شده شروع به راه رفتن می‌کنند، و این عمل صدمات بسیار زیادی را به افراد وارد می‌آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پارگی ، صدمات ، ضعیف ، وزن ، زانو ، کمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیبت.طاهری.
۲۳:۱۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
برای.دیسک.کمر.چه.بایت.کرد
آخرین اخبار