تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در شروع نیم فصل دوم بعد از تساوی در وقت قانونی، موفق به شکست نیروی زمینی در وقت اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛‌ در حالی که دیدار آرام دو تیم افرا خلیج فارس و فولاد ماهان برای پخش مستقیم هفته اول نیم فصل دوم انتخاب شد، دو تیم نیروی زمینی و دانشگاه آزاد بازی پرهیجانی را با تساوی در وقت عادی و بازی نزدیک در وقت اضافه رقم زدند.

دانشگاه آزاد تنها تیم تهرانی برنده در سالن آزادی بود. 

بازی نصفه و نیمه جمشیدی


پویا تاجیک و محمد جمشیدی دو بازیکن مصدوم نیم فصل اول دانشگاه آزاد در ترکیب ابتدایی مقابل نیروی زمینی جای گرفتند اما جمشیدی که تنها 12 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد در تمام دقایق نیمه دوم و همچنین وقت اضافه با تصمیم مهران شاهین طبع روی نیمکت نشست.
سرمربی دانشگاه آزاد دلیل این موضوع را عمل نکردن جمشیدی به دستوراتی که باید در زمین انجام دهد، عنوان کرد.

جالب اینجا است که مربی دانشگاه آزاد بدون توجه به نتیجه و در حساسترین لحظات کوارتر آخر هم از جمشیدی استفاده نکرد و با تاکید بر اینکه به خاطر نتیجه حاضر به پا گذاشتن روی اعتقادات خود نیست تجربه بازیکنی مثل پویا تاجیک را که با چند پرتاب به موقع به تیم کمک کرد دلیل برد تیم دانست.

پایان سربازی هنردوست و خداحافظی با نیروی زمینی!


علیرضا هنردوست کاپیتان نیروی زمینی در سوی دیگر میدان با توجه به اتمام دوران سربازی، بر روی سکوها بازی را تماشا کرد تا در صورت موافقت فدراسیون، برای ادامه لیگ به تیم دیگری بپیوندد.

طبق قوانین لیگ بازیکنان در صورت بازی در یک تیم حق پیوستن به تیم دیگری را ندارند اما در مورد بازیکنان سرباز نیروی زمینی با توجه به نداشتن قرارداد مالی، این قانون صدق نمی کند.

سورپرایز نیروی زمینی


 دو تیم تهرانی نیروی زمینی و دانشگاه برای 36 دقیقه بازی آرامی را پشت سر گذاشتند اما از این دقیقه بازی بسیار نزدیک سپری شده و تیم برنده تا پایان مشخص نبود. 

دانشگاه آزاد کوارتر اول را با نتیجه 18 بر 12 و نیمه را 37 بر 27 برد.

با تساوی 16- 16 در کوارتر سوم اختلاف روی ده امتیاز باقی ماند اما در کمتر از چهار دقیقه به پایان بازی، پرتاب ها ی موفق نیروی زمینی ابتدا اختلاف را به سه امتیاز رساند تا اینکه قباد دری با پرتاب سه امتیازی خود بازی را 63- 63 مساوی کرد تا چندین دقیقه پر هیجان را به بازی اضافه کند.

3 امتیازی به موقع احمدیان

بعد از پرتاب دری دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند و نیروی زمینی در 41 ثانیه به پایان بازی با پرتاب سه امتیازی امیر صدیقی با نتیجه 72 بر 68 هم پیش افتاد اما در حالی که دو پنالتی، نیروی زمینی را به 74 امتیاز رساند، گلهای پویا تاجیک، اشکان خلیل نژاد و پنالتی حساس حامد حسین زاده بازی را 74- 74 مساوی کرد.

دو تیم در وقت اضافه هم با آرامش کار خود را شروع کردند و در دو دقیقه آخر بار دیگر با هم مساوی پیش رفتند. تجربه دانشگاه آزاد درست در این دو دقیقه به کمک تیم آمد و در حالی که پویا تاجیک با یک گل بازی را 78 – 78 مساوی کرد و بعد هم با چند پنالتی پیاپی دانشگاه را پیش انداخت، یک پرتاب سه امتیازی از محسن محمدی بازیکن نیروی زمینی بار دیگر بازی را 82- 82 مساوی کرد و در حمله بعد کرم احمدیان با یک پرتاب سه امتیازی به موقع باعث برد 85 بر 82 دانشگاه شد.

صدیقی و دری بهترینهای بازی


امیر صدیقی با 24 امتیازی و 5 ریباند و قباد دری با 20 امتیاز و 5 ریباند هر دو از نیروی زمینی، بهترینهای آماری بازی بودند.

پویا تاجیک با 15 امتیاز و 4 ریباند و محمد حسن زاده با 15 امتیاز و 8 ریباند بهترینهای دانشگاه آزاد در این بازی بودند.

دومین باخت افرا به ماهان


تیم فولاد ماهان که در بازیهای نیم فصل اول یک بار در تهران برنده شده و دو بار بازی را واگذار کرده بود، دومین برد خود را در تهران مقابل افرا به دست آورد. ماهانی ها دو هفته قبل نیز افرا را در اصفهان شکست داده بودند.

تیم اصفهانی در لیست خود تنها 9 بازیکن داشت و تیم افرا نیز در حالی نیم فصل دوم را شروع کرد که کمک مربی اسپانیایی تیم با قطع همکاری با این تیم، از جایگاه خبرنگاران بازی را تماشا می کرد.

ماهانی ها طبق گفته بازیکنان این تیم به شدت در تعطیلات میان فصل تمرین کرده و هماهنگی خوبی به دست آورده بودند در حالی که تیم تهرانی استراحت بیشتری داشت.

در این دیدار ماهان سه کوارتر اول،‌ دوم و چهارم را با نتایج 19 بر 11، 17 بر 13 و 16 بر 15 برنده تمام کرد و افرا تنها کوارتر سوم را با نتیجه 21 بر 19 برد.

تیم اصفهانی برنده نهایی بازی با نتیجه 71 بر 60 بود.

لوکا و پترویچ موثرترین بازیکنان

لوکا پترویچ بازیکن خارجی افرا با 20 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن زمین بود و جواد داوری با 17 امتیاز و 4 ریباند و جابر روزبهانی با 10 امتیاز، 10 ریباند و 3 بلاک شات بهترینهای فولاد ماهان بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، وقت ، اضافه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار