پژوهش‌هاي جديد كارشناسان ايتاليايي نشان مي‌دهد كه 30 درصد كمردرد‌ها در خانم‌هاي خانه‌دار به دليل استفاده از جاروبرقي غيراستاندارد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از جام، در استفاده از جاروبرقي‌هايي كه دسته غيراستاندارد دارند، خانم‌هاي خانه‌دار در حين جارو زدن مجبورند روي اين دسته‌ها خم شوند، بنابراين بيشترين آسيب به كمر آنها وارد می شود و حتي مي‌تواند موجب ايجاد كمردردهاي مزمن و دردهاي مفصلي شود.

 

توصیه هایی برای در امان ماندن از کمردرد در هنگام استفاده از جاروبرقی:

1- همواره جارو برقی‌ای را انتخاب کنید که طول دسته آن قابل تنظیم با قد شما باشد. به این صورت درزمان استفاده از آن کمتر دچار  کمردرد  یا گرفتگی عضلات پشت می‌شوید. چرا که اگر دسته جاروی برقی کوتاه باشد فرد مجبور می‌شود مرتباً خم شود و این عملکرد در دراز مدت فتق دیسک کمری را منجر می‌شود.

 علاوه بر فتق دیسک کمری، خستگی عضلانی و دردهای مزمن در کمر، نتیجه استفاده از دسته کوتاه در جاروی برقی است.

 

2- افراد باید در حالت ایستاده از جاروی برقی استفاده کنند به نحوی که دسته جارو به بدن نزدیک باشد و در مواقعی که دسترسی به نقاط، گوشه‌ها و زوایای مورد نظر ممکن نیست، فرد باید از خم کردن کمر بپرهیزد. در این صورت باید از کشیدگی دست و دور شدن دسته جارو از بدن غافل نبود چرا که این حالت‌ها نیز باعث دیسک کمر می‌شود.

 

3- بهتر است برای جارو کشیدن گوشه‌های منزل، زیر کاناپه یا زوایای اتاق چند لحظه فرد بنشیند و آن قسمت‌ها را با اضافه کردن لوله مرتبط جارو بکشد.

 

4- افراد نباید بیش از 10 دقیقه به طور پیوسته جاروی برقی بکشند بلکه باید اندک زمانی بنشینند، استراحت کنند و مجدداً اگر نیاز بود از جارو استفاده کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۳
بنده هر زمان خونه رو جاروبرقی میکشم کمرم بشدد درد میگیره طوری که دیگه انجام این کار برام میسر نیست
Iran (Islamic Republic of)
نازنین قربانی
۲۱:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام من هرموقع خم میشوم کمرم درد می‌کنه و باید یک چند دقیقه ای بنشینم علت آن چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۴
دست شما درد نکنه واقعا به دردم خورد تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
ممنون از پيشنهادهاي خوبتون
آخرین اخبار