یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اهداف عربستان در مسیر حرکت‌های تروریستی اخیر در لبنان گفت: عربستان از جریان القاعده که طی دهه 80 به بعد بروز کرده به دنبال پیوند دو جریان تکفیری و وهابیت است.

"حسن لاسجردی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش عربستان در عملیات تروریستی اخیر لبنان گفت: اقدامات تروریستی اخیر در لبنان با حمایت‌های جدی عربستان سعودی به وقوع پیوست.

وی افزود: این اقدامات تروریستی ارتباط مستقمی با جریان‌های سلفی حاضر در منطقه دارند و همچنین به طور حتم این جریان تندرو باید یک پشتیبان مالی داشته باشد تا بتواند سازمان و تشکیلاتی تاسیس کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با تاکید براینکه عربستان علاقه دارد دست برتر در اقدامات داشته باشد افزود: برایند عملیات‌های تروریستی اخیر لبنان و حمایت‌های مالی عربستان از تروریست‌ها در این کشور، نشان از حضور جدی رژیم سعودی در ایجاد ناآرامی‌های منطقه دارد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اهداف عربستان درباره این اقدامات اظهار داشت: عربستان از جریان القاعده که طی دهه 80 به بعد بروز کرده به دنبال پیوند دو جریان تکفیری و وهابیت است.
 
وی با اشاره به علاقه مندی عربستان به موقعیت‌های منحصر به فرد لبنان گفت: عربستان برای این که بتواند جریان 14 مارس را ارتقاء دهد و دولت را تحت فشار بگذارد و از طرفی موضوع جریان مقاومت را هم با فشار سیاسی همراه کند، در تلاش است تا برای رسیدن به این اهداف از اهرم گروه‌های شورشی یا گروه‌های سلفی در لبنان بهره‌گیری کند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته عملیات تروریستی در شهرهای مختلف لبنان انجام شده که نشان از این دارد که نقش عربستان در تحولات اخیر لبنان بسیار پررنگ است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار